-
Sphinx zmienia styl
Więcej przestrzeni i atrakcje dla dzieci – tak Sylwester Cacek chce przyciągać klientów do swoich restauracji.
-
Grycan o własnych siłach
Polska sieć lodziarni koncentruje się na otwarciach w centrach handlowych. Planuje również biznes poza granicami kraju.
-
Płacisz nie tylko za lokal
Jak obliczyć stawkę czynszu w galerii?
-
Małe miasta na celowniku
Deweloperzy stawiają na średnie i małe miasta. W tym roku powstanie tam kilka centrów handlowych o łącznej powierzchni 400 tys. mkw.
-
Pizzeria od zaplecza
Chcesz otworzyć pizzerię? Sprawdź, co musi znaleźć się w kuchni lokalu.
-
Smażalnia ryb tylko z piwem
Właściciele smażalni muszą dbać o wyposażenie lokalu, szczególnie latem.
-
Kanapka z ulicy
Dotychczas Subway zacięcie walczył o prestiżowe lokalizacje dla swoich restauracji. W tym roku sandwicze mają pojawić się w przestrzeniach niestandardowych.
-
Podatek za pawilon
Masz kiosk? Kupujesz pawilon? Możesz zapłacić podatek od nieruchomości – wynika z ostatniej uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego. Opłaty unikną właściciele obiektów sezonowych.
-
Food court nie tylko dla największych
Co daje przedsiębiorcy obecność w części gastronomicznej galerii handlowej?
-
Biznes w ogródku
Formalności związane z uruchomieniem ogródka w pobliżu restauracji trzeba rozpocząć już na przełomie lutego i marca.
-
Biznes na fali
Inwestycja w wakepark może zwrócić się już po 2 latach.
-
Zysk wyssany z krwi
Laboratorium analiz medycznych może otworzyć każdy, kto posiada pół miliona złotych i nie liczy na szybki zysk. Na zwrot z inwestycji czeka się latami.
-
Żabka wynajmie
Blisko 120 sklepów otwartych w 2013 roku przez Żabkę Polska to lokale pozyskane w programie „Sklep za czynsz”. Zgłoszeń jest 10-krotnie więcej.
-
Masażysta na parterze
Lokal, w którym będzie działał salon masażu, musi być blisko potencjalnego klienta.
-
Własny sklep w galerii
O wynajmie lokali w galeriach handlowych krążą legendy. Sprawdziliśmy, jak jest naprawdę.
-
Guziki, wstążki i duże pieniążki
Choć lata świetności pasmanterii dawno już minęły, to prowadzenie sklepu z nićmi i guzikami może nadal się opłacać. Pod warunkiem, że właściciel zadba o bogatą ofertę i stałych klientów.
-
Biznes idzie jak ciepłe bułeczki
Od kilku lat na mapach naszych miast przybywa sklepów z pieczywem. Niby nic niezwykłego, ot kolejna mała piekarnia, coś jednak jest na rzeczy, skoro obok siebie z powodzeniem funkcjonuje kilka takich sklepików.