Kanapka z ulicy
Dotychczas Subway zacięcie walczył o prestiżowe lokalizacje dla swoich restauracji. W tym roku sandwicze mają pojawić się w przestrzeniach niestandardowych.
Owe przestrzenie niestandardowe to w przypadku Polski m.in. dworce PKP i stacje benzynowe, ale na świecie Subway może się pochwalić bardziej nietypowymi lokalizacjami, np. restauracją w sklepie Lidl w Wielkiej Brytanii, albo punktem, który działał na terenie budowy 1 World Trade Center (Freedom Tower). Amerykanie nie zamierzają jednak rezygnować z rozwoju w centrach handlowych i otwierania restauracji przy głównych ulicach polskich miast. Logo Subway można już spotkać m.in. przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi, na sopockim Monciaku i zakopiańskich Krupówkach.
- Przez ostatnie trzy lata liczba restauracji rozpoczynających działalność utrzymywała się na stałym poziomie. Każdego roku franczyzobiorcy otwierali średnio 20 nowych restauracji. Jednocześnie według naszych szacunków, ponad 40 proc. naszych licencjobiorców to multifranczyzobiorcy, którzy prowadzą po kilka restauracji– mówi Szymon Mudry, agent rozwoju marki Subway.
Na polskim rynku działa obecnie 86 punktów Subway, a 10 kolejnych jest w trakcie budowy. Subway jest obecny w 103 krajach, gdzie działa łącznie ponad 40 tys. restauracji. W Polsce sandwicze pojawiły się 14 lat temu. (mak)