-
Sebastian Czarnecki, ATM S.A.
Centrum bez centrali
Coś, co kiedyś było udogodnieniem dziś może sprawiać sporo kłopotów. Przekonują się o tym właściciele biurowców i galerii handlowych.
-
Agnieszka Luścińska, Colliers International
Z galerii na ulicę?
Prawie każde większe polskie miasto ma swój „raj dla zakupowiczów” - znany deptak, promenadę, czy główny rynek - dowodzi, że ulice handlowe mają potencjał, który odpowiednio wykorzystany, może przyciągnąć w przyszłości zarówno najemców, jak i klientów.
-
Jeroen van der Toolen, Ghelamco
Długie negocjacje
Wydłuża się czas potrzebny do skomercjalizowania nowej powierzchni biurowej.
-
Renata Kusznierska, DTZ
Jak nie zginąć w galerii?
Właściciele centrów handlowych chętnie wynajmą lokal małej firmie, jeśli przedsiębiorca udowodni, że jego biznes jest opłacalny.
-
Magdalena Piróg, DaGrasso
Pamiętajcie o ogrodach
Przed otwarciem letniego ogródka w restauracji warto dwa razy przemyśleć, czy w przypadku naszego lokalu będzie on miał rację bytu. Nic na siłę.
-
Anna Malcharek, Gemini Holdings
Rozbudowa w planach
Deweloperzy już na etapie projektowania obiektu powinni wziąć pod uwagę możliwość jego rozbudowy.
-
Michał Jaskólski, Business Centre Club
Mapa dla biznesu
Przedsiębiorcy skorzystają na zmianach w Prawie geodezyjnym i kartograficznym.
-
Kinga Matuszewska, PROFIT system
Niezbędnik umowy najmu
Skonstruowanie dobrej umowy najmu nie jest łatwe, podobnie jak znalezienie atrakcyjnego lokalu.
-
Dennis Klein, RED Real Estate Development
Szybkie zakupy
Deweloperzy coraz częściej stawiają na mniejsze obiekty handlowe.
-
Damian Ozga, Evip Group
Klient na spontanie
W jakim miejscu biuro podróży przyciągnie więcej spontanicznych klientów, a gdzie zostawią oni więcej pieniędzy?
-
Biznes na fali
Inwestycja w wakepark może zwrócić się już po 2 latach.
-
Zysk wyssany z krwi
Laboratorium analiz medycznych może otworzyć każdy, kto posiada pół miliona złotych i nie liczy na szybki zysk. Na zwrot z inwestycji czeka się latami.
-
Żabka wynajmie
Blisko 120 sklepów otwartych w 2013 roku przez Żabkę Polska to lokale pozyskane w programie „Sklep za czynsz”. Zgłoszeń jest 10-krotnie więcej.
-
Masażysta na parterze
Lokal, w którym będzie działał salon masażu, musi być blisko potencjalnego klienta.
-
Własny sklep w galerii
O wynajmie lokali w galeriach handlowych krążą legendy. Sprawdziliśmy, jak jest naprawdę.
-
Guziki, wstążki i duże pieniążki
Choć lata świetności pasmanterii dawno już minęły, to prowadzenie sklepu z nićmi i guzikami może nadal się opłacać. Pod warunkiem, że właściciel zadba o bogatą ofertę i stałych klientów.
-
Biznes idzie jak ciepłe bułeczki
Od kilku lat na mapach naszych miast przybywa sklepów z pieczywem. Niby nic niezwykłego, ot kolejna mała piekarnia, coś jednak jest na rzeczy, skoro obok siebie z powodzeniem funkcjonuje kilka takich sklepików.