2014-06-24

Centrum bez centrali

Coś, co kiedyś było udogodnieniem dziś może sprawiać sporo kłopotów. Przekonują się o tym właściciele biurowców i galerii handlowych.

Centrum bez centrali fot. ATM S.A.

Jeszcze kilka lat temu każdy biurowiec i centrum handlowe miało własną centralę telefoniczną. Korzystali z niej najemcy obiektu, którzy mogli obniżyć koszty obsługi telekomunikacyjnej swojego punktu.  Wygenerowane w ten sposób przychody pozwalały zarządcy obiektu na utrzymywanie i serwisowanie centrali telefonicznej, było to również poważne źródło dochodu, które pozwalało zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Jednak ceny połączeń telefonicznych na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie się obniżyły i najemcy zamiast korzystać z usług centrali telefonicznych znajdujących się w budynku zaczęli korzystać z usług zewnętrznych dostawców.

 Poważnym problemem dla zarządców obiektów komercyjnych, w których działają centrale telefoniczne, są wysokie koszty obsługi teletechnicznej,  starzejący się sprzęt  oraz stały spadek przychodów z usług telekomunikacyjnych. Dlatego coraz więcej zarządców decyduje się na przekazanie obsługi i serwisowania centrali telefonicznej zewnętrznym firmom.

Przejmując obsługę i serwis central telefonicznych oraz refakturowanie najemców, umożliwiamy zarządcom nie tylko skoncentrowanie się na swojej podstawowej działalności biznesowej, ale też zoptymalizowanie kosztów administracyjnych. (mak)

Sebastian Czarnecki, ATM S.A.
Sebastian Czarnecki, ATM S.A. Kierownik Działu Sprzedaży Budynkowej w firmie, ATM S.A.

Spółka ATM to właściciel i operator ogólnopolskiej sieci ATMAN oraz trzech nowoczesnych centrów danych. Specjalizuje się w usługach kolokacji oraz szerokopasmowej transmisji danych, oferując także usługi dostępu do Internetu.