Centrum bez centrali
Coś, co kiedyś było udogodnieniem dziś może sprawiać sporo kłopotów. Przekonują się o tym właściciele biurowców i galerii handlowych.
Jeszcze kilka lat temu każdy biurowiec i centrum handlowe miało własną centralę telefoniczną. Korzystali z niej najemcy obiektu, którzy mogli obniżyć koszty obsługi telekomunikacyjnej swojego punktu. Wygenerowane w ten sposób przychody pozwalały zarządcy obiektu na utrzymywanie i serwisowanie centrali telefonicznej, było to również poważne źródło dochodu, które pozwalało zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Jednak ceny połączeń telefonicznych na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie się obniżyły i najemcy zamiast korzystać z usług centrali telefonicznych znajdujących się w budynku zaczęli korzystać z usług zewnętrznych dostawców.
Poważnym problemem dla zarządców obiektów komercyjnych, w których działają centrale telefoniczne, są wysokie koszty obsługi teletechnicznej, starzejący się sprzęt oraz stały spadek przychodów z usług telekomunikacyjnych. Dlatego coraz więcej zarządców decyduje się na przekazanie obsługi i serwisowania centrali telefonicznej zewnętrznym firmom.
Przejmując obsługę i serwis central telefonicznych oraz refakturowanie najemców, umożliwiamy zarządcom nie tylko skoncentrowanie się na swojej podstawowej działalności biznesowej, ale też zoptymalizowanie kosztów administracyjnych. (mak)