2014-11-19

Bistro na zdrowie

Klientami restauracji wegetariańskich są najczęściej młodzi i aktywni ludzie, dlatego F&G otwiera lokale w sąsiedztwie szkół lub biurowców.

Bistro na zdrowie fot. Fit and Green

F&G Fit and Green to nowa marka na polskim rynku gastronomicznym, która spodoba się przede wszystkim pasjonatom zdrowego stylu życia. Pierwsza restauracja, zaaranżowana w stylu nowoczesnego bistro, została otwarta w czerwcu 2014 roku, jednak prace nad konceptem biznesowym rozpoczęto pół roku wcześniej.

- W lutym bieżącego roku zaczęliśmy przygotowywać plany, strategię, opracowywać menu zgodnie z przyjętym założeniem serwowania tanich i zdrowych posiłków tak szybko jak w fast foodach – mówi Krzysztof Szczęsny, jeden z pomysłodawców sieci restauracji Fit and Green. – Na początku nie było łatwo, ale teraz już widać pozytywne efekty naszego działania: mamy trzy lokale, które radzą sobie coraz lepiej, a w mediach społecznościowych otrzymujemy coraz więcej pochlebnych wpisów.

W menu restauracji dominują dania wegetariańskie i wegańskie – wszystkie przygotowywane na bazie produktów naturalnych, wolnych od środków chemicznych według opracowanych przez firmę przepisów.

- Najważniejsze jest oferowanie zdrowych, ale i smacznych potraw, urozmaicenie menu, no i przede wszystkim dotarcie do zainteresowanych grup konsumentów – tak o swoim biznesie mówią właściciele.

W pierwszej fazie rozwoju marki lokale F&G będą powstawać w dużych miastach oraz tam, gdzie znajdują się ośrodki akademickie. Preferowana wielkość lokalu waha się od 50 do 100 m2.

- Chcielibyśmy aby nasze lokale działały w głównych ciągach komunikacyjnych, centrach miast, ale także w okolicach uczelni, czy biurowców, czyli wszędzie tam, gdzie przebywają potencjalni klienci – mówi Krzysztof  Szczęsny. – Nasi partnerzy biznesowi poszukują lokalizacji samodzielnie, jednak my służymy im poradą w doborze takiego miejsca, możemy przeprowadzić dla nich badania natężenia ruchu.

Firma dostarcza do swoich restauracji półprodukty, zatem partnerzy nie muszą zatrudniać kucharzy, jednak lokale muszą spełniać wszystkie wymogi sanitarne obowiązujące w punktach gastronomicznych.

Koszt wyposażenia lokalu wraz z meblami to, w zależności od wielkości pomieszczenia, kwota od 50 do 100 tys. zł (nie uwzględniając kosztu koniecznych remontów). (asie)