2017-07-08

Niepełnosprawni w centrach handlowych

Posnania wprowadziła program szkoleniowy dla swoich pracowników z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych.

Niepełnosprawni w centrach handlowych fot. Fotolia

„Pracownik z Klasą – obsługa klienta niepełnosprawnego” to cykl szkoleń dla pracowników Posnanii. Program zawiera ćwiczenia i symulacje pozwalające wejść w rolę osoby niepełnosprawnej, dzięki czemu każdy będzie mógł poznać sposób odbierania rzeczywistości z innej perspektywy.

Nasi pracownicy zapoznają się z podstawowymi technikami asystowania i pomocy oraz nauczą się łamać bariery i stereotypy w stosunku do niepełnosprawnych osób – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. – Omówione zostaną również oczekiwania klientów oraz odpowiedni savoir-vivre – dodaje.

Niepełnosprawni w Posnanii

Posnania przygotowała także ofertę usług dodatkowych dla osób niepełnosprawnych, która ułatwiają robienie zakupów. Asystent osoby niepełnosprawnej pomaga w przemieszczaniu się po obiekcie, znalezieniu wskazanych rzeczy, noszeniu zakupów oraz innych czynnościach, które ułatwiają zakupy i pobyt w Posnanii. Do dyspozycji osób niepełnosprawnych są również dwa wózki inwalidzkie, które można zarezerwować telefonicznie, mailowo lub w Punkcie Info i bezpłatnie wypożyczyć na czas wizyty. Wszystkie alejki zostały zaprojektowane tak, aby osoby poruszające się na wózkach mogły swobodnie przemieszczać się po centrum handlowym.

Przeprowadziliśmy kilka spotkań z przedstawicielami osób niepełnosprawnych, z którymi konsultowaliśmy możliwości zwiększenia funkcjonalności naszego obiektu pod kątem ich potrzeb – mówi Marek Ćwiek. – Szkolenia to kolejny krok, aby Posnania spełniła oczekiwania wszystkich naszych klientów. Zmodyfikowaliśmy toalety według zgłoszonych oczekiwań, a także wstawiliśmy dedykowany stół do Working Zone – przestrzeni, w której można swobodnie pracować – dodaje.

Anna Smolińska
Anna Smolińska dziennikarz