2017-06-26

Outlet dla krakusów

W Krakowie powstanie nowe centrum wyprzedażowe, które będzie częścią dużego kompleksu handlowego. Otwarcie zaplanowano na 2019 rok.

Outlet dla krakusów Fot. KG Group

Cracovia Outlet – bo tak będzie się nazywać krakowskie centrum wyprzedażowe – ma mieć powierzchnię blisko 21 tys. m2. Będzie ono jedną z części ogromnego konceptu handlowego typu mixed-use, w którym znajdzie się również m.in. retail park, wielkopowierzchniowy sklep z wyposażeniem wnętrz, hipermarket spożywczy oraz kompleks sklepów wyposażeniowo-wykończeniowych. Łącznie inwestycja ma liczyć 60 tys. m2 powierzchni, którą zajmie blisko 150 sklepów. Przy kompleksie będzie też parking na 2,2 tys. pojazdów. 

– Cracovia Outlet będzie centrum wyprzedażowym z bogatą i atrakcyjną ofertą handlową, której uzupełnienie stanowiły będą pozostałe elementy kompleksu handlowego.  Budowę outletu planujemy w dwóch fazach – w pierwszej powstanie blisko 12 tys. m2, w drugiej zaś dobudujmy kolejne 9 tys. m2– mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group, inwestora obiektu. – To projekt o bardzo dużym potencjale, na który dodatkowo wpływa lokalizacja w drugim co do wielkości mieście w Polsce. Ponadto kompleks usytuowany zostanie na terenie, który funkcjonuje już w świadomości mieszkańców jako miejsce handlu.

Inwestor zapewnia, że właśnie lokalizacja jest mocną stroną inwestycji. Kompleks powstanie przy ul. Nowohuckiej, jednej z głównych arterii komunikacyjnych Krakowa, która łączy ze sobą dwie dzielnice: Czyżyny i Podgórze. Dodatkową zaletą projektu jest jego położenie w strefie znanej mieszkańcom jako miejsce handlu – w pobliżu funkcjonuje już CH M1, Selgros, CH Czyżyny, CH Krokus, Galeria Plaza, a niebawem otwarta zostanie także Serenada. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajduje się również wielofunkcyjne Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków oraz Tauron Arena Kraków. Wygodne połączenie z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S7 pozwoli na sprawny dojazd klientom zarówno od strony Rzeszowa, Tarnowa, Katowic, jak i Nowego Sącza czy Zakopanego. W strefie dojazdu do 90 minut samochodem znajduje się blisko 4,3 mln potencjalnych klientów.
Za komercjalizację Cracovia Outlet odpowiada The Blue Ocean Investment Group (BOIG), agent specjalizujący się w wynajmie powierzchni komercyjnych w obiektach różnego typu, m.in. w outletach.
KG Group to holding spółek, których głównym celem jest ogólnopolska działalność deweloperska w zakresie budownictwa mieszkaniowego oraz komercyjnego. Grupa zrealizowała dotychczas projekty lokalnych centrów handlowych Atut – pod tym szyldem działają już obiekty w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Pruszkowie, Węgrzcach koło Krakowa. Prowadzi także kolejne inwestycje na terenie Suchej Beskidzkiej oraz Krakowa: Atut Grażyny, Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Atut Kraków i Cracovia Outlet.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system