2017-04-25

Nowa strategia Bricomarché

Sieć Bricomarché uruchomiła nowy supermarket w poznańskiej Galerii Pestka. Tym samym rozpoczęła realizację strategii wchodzenia do dużych miast.

Nowa strategia Bricomarché Fot. Grupa Muszkieterów

Poznański Bricomarché powstał w miejsce dawnego Praktikera. Nie jest to jednak pierwsza lokalizacja należąca wcześniej do konkurencji, którą przejęła sieć. W ostatnich latach Grupa Muszkieterów z uruchomiła kilkanaście sklepów pod szyldem Bricomarché w punktach, gdzie wcześniej działały markety sieci NOMI. Dzięki temu Bricomarché zarządza sklepami o powierzchniach kilku tysięcy metrów kwadratowych.

– Bricomarché, dzięki konsekwentnie realizowanej strategii, rozwija się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia – takie jak to w Galerii Pestka w Poznaniu. Bardzo się cieszymy, że pierwszym dużym miastem, w którym pojawił się Bricomarché jest Poznań, ponieważ Grupa Muszkieterów związana jest z tym miastem od początku swojej działalności w Polsce, to jest już od 20 lat – mówi Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ds. Bricomarché w Polsce.

Sieć supermarketów typu "dom i ogród" Bricomarche działa obecnie 140 sklepów. Średnia powierzchnia punktu wynosi 1,4 tys. m2. Asortyment sklepów tworzą artykuły dekoracyjne oraz cięższy sprzęt, niezbędny do prac remontowych i wykończeniowych. Produkty są tak pogrupowane, żeby klient intuicyjnie mógł po nie sięgnąć, zamiast szukać w całym sklepie. Ma to zwiększyć komfort zakupów oraz pozwala zaoszczędzić czas.

Każdy sklep Bricomarché to osobna spółka, którą zarządza niezależny przedsiębiorca. Wymagana inwestycja na otwarcie supermarketu Bricomarché wynosi 400 tys. zł. Nie jest to wpłata na rzecz centrali Grupy Muszkieterów, ale kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, który zarządza supermarketem. W Grupie Muszkieterów nie istnieje podległość na linii franczyzodawca (centrala) – franczyzobiorca. Każdy partner wypełnia podwójną funkcję: z jednej strony jest szefem przedsiębiorstwa, które sam stworzył, z drugiej – pełniąc różne funkcje w ramach Grupy, współdecyduje o polityce handlowej i o rozwoju całej firmy.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system