2017-04-04

Sekret tkwi w lokalu

Franczyzowy sklep Top Secret można otworzyć zarówno w galerii, jak i przy ulicy handlowej. Ten drugi rodzaj lokalizacji wchodzi w grę jednak tylko pod pewnymi warunkami.

Sekret tkwi w lokalu Fot. Top Secret

Top Secret to polska marka obecna na rynku od 1996 roku. W jej ofercie dostępne są  ubrania i dodatki dla osób, które interesują się modą i chcą ubierać się w zgodzie z trendami. Sieć sprzedaży rozwijana jest poprzez otwarcia sklepów własnych i franczyzowych. Strategia rozwoju zakłada otwieranie sklepów w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców.

Sklep Top Secret można otworzyć zarówno w centrum handlowym, jak i przy ulicy. Ta druga lokalizacja wchodzi w grę jednak tylko w miastach, gdzie nie ma galerii handlowej ani planów jej powstania w ciągu najbliższych trzech lat.

 Ważne, by lokalizacja oferowała naturalny, duży ruch klientów. Lokal musi też mieć przestronną i widoczną witrynę, a także pozostawać w odpowiednim sąsiedztwie, tak by zapewnić kompleksową ofertę dla klienta – mówi Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret.

W sieci Top Secret dominują sklepy franczyzowe, których liczba sięga 155. Franczyzodawca zarządza 27 własnymi punktami. Franczyzobiorca zainteresowany otwarciem sklepu Top Secret powinien dysponować lokalem między 120 a 300 m2. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep Top Secret wahają się między 1 tys. a 2 tys. zł netto za m2, w zależności od stanu lokalu do zaadaptowania i lokalizacji.

Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy wyborze lokalizacji sklepu i negocjacji umowy najmu lokalu. Franczyzodawca zapewnia wsparcie w rekrutacji pracowników, a także szkolenie franczyzobiorcy i personelu. Właściciel licencyjnego sklepu otrzymuje towar w depozyt. Jego bezpłatne dostawy realizuje firma kurierska, a franczyzodawca analizuje rotację towaru pod kątem kolejnych dostaw.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system