2017-04-14

Ziemniak w dwóch odsłonach

Koncept Ziemniak i Spółka można otwierać w galeriach handlowych lub jako przyuliczne restauracje.

Ziemniak w dwóch odsłonach Fot. Ziemniak i Spółka

Ziemniak i Spółka – jak sama nazwa wskazuje – serwuje dania oparte na polskich kartoflach: głównie ziemniaki faszerowane różnymi nadzieniami, ale też placki ziemniaczane czy frytki belgijskie. Marka proponuje obecnie dwa modele współpracy. Pierwszy z nich to lokal w formacie fast food – dedykowany głównie strefom food court w galeriach handlowych (choć można też otwierać je w lokalizacjach przyulicznych). W przypadku galerii handlowych pełna kwota inwestycji, według wyliczeń franczyzodawcy, to około 200 tys. zł. Natomiast w lokalizacji przyulicznej suma waha się między 80 a 150 tys. zł – zależy czy lokal był już wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii.
Jeśli chodzi o klasyczną restaurację, to koszty jej otwarcia szacuje się na ok. 130 tys. zł. Ten format jest dedykowany miastom powyżej 50 tys. mieszkańców. Na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 70 m2. Co ważne, format restauracyjny obejmuje też realizację zamówień w dostawie do domów czy firm.

- Wnętrza lokali utrzymujemy w nowoczesnej stylistyce. Dominujące kolory to biały, żółty i czarny – mówi Michał Rybarczyk, franczyzodawca Ziemniak i Spółka. - Ściany są ozdobione humorystycznymi grafikami, oczywiście jest też na nich nasze logo, czyli symbole ziemniaka.

Elementem charakterystycznym lokali są także komplety gier, które leżą na każdym stoliku. Łamigłówki, sudoku, czy popularna gra w statki (z graficznymi symbolami marki) mają umilać klientom czas oczekiwania na zamówienie.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system