2017-03-28

Janki urosną

Zaczęła się rozbudowa centrum handlowego Janki. Przybędzie 21 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Janki urosną Fot. CH Janki

Rozbudowa (już trzecia w tym obiekcie) była zapowiadana od kilku lat  – i nareszcie ruszyła. W tej chwili w Jankach jest 73 tys. m2 powierzchni handlowej. Po rozbudowie ma przybyć kolejne 21 tys. Spora część, bo 70 proc., jest już zarezerwowana przez konkretne brandy, w dużej mierze modowe. Wśród nich są marki grupy Inditex (należą do niej Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Oysho), grupy LPP  (właściciel Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay). Oprócz tego wśród najemców znajdą się również Rossmann, Świat Książki, English Home, Jubitom, CCC, Pizza Hut, Superpharm, Costa Coffee, Home&You, Martes Sport, Okaidi Obaibi, Starbucks, The Body Shop, YES, Tea&Tea, Pandora, Blue Diamond, Sun Loox, Telakces, HopChop, MAC i Mennica.

Obiekt nie urośnie „do góry”, czyli nie zostanie dobudowana druga kondygnacja, rozszerzy się natomiast na poziomie parteru. Rozbudowa będzie kosztowała 65 mld dolarów. Ma przebiegać w dwóch etapach i zakończyć się przed Wielkanocą 2019 roku. Właściciel obiektu zapewnia, że centrum będzie działać normalnie, a prace nie będą przeszkadzać klientom ani obecnym najemcom. Generalnym wykonawcą, odpowiedzialnym za budowę jest Strabag.

Janki, zarządzane przez Cromwell Property Group, były jednym z pierwszych polskich centrów handlowych. Zostały otwarte w 1999 roku, później przechodziły kolejne rozbudowy. Jak utrzymuje właściciel, zainteresowanie najemców przez lata nie słabnie i poziom komercjalizacji centrum utrzymuje się cały czas na poziomie blisko 100 proc.

Centrum handlowe Janki ma doskonałą lokalizację, w popularnej strefie handlowej, na południe od Warszawy. Jego dodatkowe atuty to oferta rozrywkowa i duży parking – komentuje Karol Pilniewicz, dyrektor Cromwell Property Group na Europę Środkowo-Wschodnią.  – Cieszymy się z dużego zainteresowania ze strony międzynarodowych marek odzieżowych, z którym spotykamy się od momentu podania informacji o planach rozbudowy.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFIT system