2014-02-26

Carrefour cofnie wskazówki zegara

Spółka zapowiada wielkie odmładzanie swoich galerii.

Carrefour cofnie wskazówki zegara Fot. Carrefour

Francuski gigant  zarządza w Polsce ponad 20 centrami handlowymi. Większość z nich to galerie, z których klienci korzystają od kilkunastu lat. Zarząd Carrefoura postanowił więc je odmłodzić, w duchu nowoczesnych trendów w budownictwie komercyjnym.

Spółka zapowiada, że rocznie przeprowadzać będzie trzy lub cztery przebudowy. Na pierwszy ogień ma iść centrum Sonata w Sochaczewie. Następne w kolejce są galerie w Olsztynie i Gdańsku. Modernizacja ma polegać na powiększeniu centrów handlowych o galerie sklepowe, a także kompleksy rozrywkowe.

- Każde centrum, ze względu na swoje położenie ma również inne zapotrzebowanie.W jednych wzmacniana jest oferta gastronomiczna, a w innych modowa. Carrefour jest więc otwarty na rozmowy z przedstawicielami wszystkich branż – wyjaśnia Dorota Jolanta Wojciechowska, menedżer ds. komunikacji centrów handlowych i PR.

Większość galerii należących do Carrefour zalicza się do tzw. pierwszej generacji centrów handlowych, czyli takich, w których powierzchnia zajmowana przez hipermarket wynosi 40-50 proc. całego obiektu. W drugiej generacji nie przekracza ona 30 proc., najmłodsza, trzecia kategoria to galerii zawierające centrum rozrywkowe.  (gum)