2017-02-07

Outlet dla Śląska

Jeszcze w tym roku ma się zacząć budowa Silesia Outlet, największego centrum wyprzedażowego na Górnym Śląsku.

Outlet dla Śląska Fot. Silesia Outlet

W Silesii Outlet na powierzchni blisko 20 tys. m2 powierzchni handlowej znajdzie się ponad 120 salonów odzieżowych i obuwniczych. Ceny – jak to w centrach wyprzedażowych - zawsze będą o co najmniej 30 proc. niższe niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt będzie dysponował  parkingiem, na którym zmieści się blisko 950 pojazdów. Duża zaletą inwestycji jest dobra lokalizacja - w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). Codziennie tą trasą przejeżdża 50 tys. samochodów. W bezpośredniej strefie zasięgu centrum outletowego mieszka około 6,5 mln klientów. Dodatkowo Silesia Outlet powstanie w sąsiedztwie funkcjonującego już retail parku, w którym działają Auchan i Leroy Merlin. Rocznie odwiedza je około 4,5 mln osób.
Prace budowlane przy centrum wyprzedażowym rozpoczną się w II połowie 2017 roku, a otwarcie zaplanowano na rok 2018. Deweloperem inwestycji jest 6B47 Poland, za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. Już wiadomo, że ponad 1 tys. m2 w obiekcie zajmą marki sportowe, m.in.: Puma, Adidas, Reebok, New Balance.

– W outletach segment sportowy jest jednym z najbardziej popularnych, dlatego koncept tenant-mixu Silesia Outlet zakłada obecność szeregu marek sportowych, w tym tych wysoko pozycjonowanych - mówi Ewa Ściubidło, Associate Director, BOIG Property Consulting. – W ostatnich latach produkty marek sportowych są coraz bardziej pożądane przez konsumentów, z uwagi na trend na aktywny tryb życia. Według prognoz popyt na artykuły sportowe będzie ciągle wzrastał, co oznacza, że pozycja brandów sportowych w handlu jeszcze bardziej się umocni. Dlatego też chcemy znacząco rozbudować ten segment w Silesia Outlet. Obecnie finalizujemy negocjacje z innymi, znanymi markami.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz, PROFITsystem