2016-12-30

Biuro dla pośrednika

Pośrednicy w nieruchomościach pomagają w znalezieniu odpowiedniego lokum mieszkaniowego bądź biurowego. A jak sami powinni zadbać o miejsce prowadzenia własnej działalności?

Biuro dla pośrednika Fot. Północ Nieruchomości

Może się wydawać, że znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla biura nieruchomości to sprawa drugorzędna – w końcu znaczna część pracy z klientem polega na wizytowaniu obiektów, które będą przedmiotem potencjalnej transakcji. Nic bardziej mylnego. O biuro w tej branży trzeba zadbać.

Zwracamy uwagę naszym potencjalnym partnerom, że lokalizacja biura przez nich wybrana ma wpływ na segment rynku, którym będą się zajmować. Np. wybierając siedzibę na satelitarnym osiedlu powinniśmy uwzględnić, że naszymi klientami będą głownie osoby zamieszkujące dany teren.  Warto przeanalizować również zależność pomiędzy poniesionymi nakładami na wynajem biura a korzyściami z nich wynikającymi – tłumaczy Andrzej Jakliński, dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu Północ Nieruchomości. - Oczywiście wzorcowa lokalizacja to rozpoznawalne miejsce w centrum miasta, przy głównych ciągach komunikacyjnych, lokal na parterze z witryną. Do każdej lokalizacji zaproponowanej przez franczyzobiorcę podchodzimy indywidualnie, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu wspólnie analizujemy jej słabe i mocne strony. 

Wysokość kwoty inwestycji potrzebnej do rozpoczęcia działalności pod szyldem Północ Nieruchomości  jest związana z wieloma czynnikami.

Należą do nich m.n.: doświadczenie w branży franczyzobiorcy, lokalizacja, w której planuje otworzyć biuro oraz wielkość otwieranego oddziału. Minimalna kwota inwestycji wynosi ok. 5 tys. zł, w tym opłata za przystąpienie do sieci w wysokości 999 zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi zaś 999 zł – mówi Andrzej Jakliński.

Obecnie sieć Północ Nieruchomości liczy 50 oddziałów. W tym roku powiększyła się m.in. o punkty we Wrocławiu, Olsztynie, Elblągu, Rzeszowie i Lublinie. 

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system