Zakupy na korcie
Salon odzieżowy z wnętrzem nawiązującym do tenisowego boiska? Na taki aranżacyjny pomysł postanowili właściciele sieci Recman.
W 2011 roku odzieżowa spółka Recman została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w Tenisie, a od 2016 roku jest też partnerem generalnym Polskiego Związku Tenisowego. Fakt, że franczyzodawca ubiera polskich tenisistów, tłumaczy kortowe inspiracje w wystroju salonów. Podłogi mają ceglany kolor, a wnętrza salonów zdobią takie elementy, jak metalowa siatka, stylowe ławeczki czy tabliczki z logo Recman nawiązujące do eleganckiej, sportowej szatni. Salon został podzielony na dwie strefy ekspozycyjne – classic i casual. Aby je zróżnicować, zastosowano połączenie kolorystyczne i materiałowe, które szczególnie widać w meblach wolnostojących. W centralnym punkcie sklepu wyróżnia się kompozycja stołów, zbudowanych z orzechowych blatów i grafitowo-białych skrzyń. Nowa aranżacja przestrzeni, meble oraz elementy dekoracyjne – to wszystko efekt remodellingu, jaki w ostatnich latach przeszła sieć.
Przyszły franczyzobiorca Recman powinien szukać lokalu o powierzchni 80-100 m2 i nie musi się martwić opłatami wstępnymi lub licencyjnymi, których Recman nie pobiera. Po podpisaniu umowy franczyzodawca bezpłatnie przekaże mu projekt aranżacji. Wcielenie go w życie przedsiębiorcy zwykle powierzają lokalnym wykonawcom, choć mogą również skorzystać z usług firmy, z którą współpracuje dawca licencji. Centrala przekazuje też gotowe projekty mebli do salonu. Ich wykonanie większość partnerów zleca wskazanemu przez franczyzodawcę producentowi – doświadczenie pokazuje, że to tańsze i bezpieczniejsze rozwiązanie niż poszukiwanie odpowiedniej firmy na własną rękę.
Koszt urządzenia salonu Recman mieści się w granicach 900-1 tys. zł netto na metr kwadratowy. Kwota obejmuje zakup mebli, położenie podłóg, montaż oświetlenia oraz materiały marketingowe i ekspozycyjne (m.in. manekiny). Nieuwzględnione są tutaj prace remontowo-budowlane, jeśli konieczne będą dodatkowe modyfikacje lokalu, np. wstawianie ścianek działowych lub adaptacja lokalu w stanie deweloperskim w galerii handlowej, itp. – tłumaczy Wojciech Tulwin, dyrektor ds. marketingu Recman.