2016-11-24

Globtroter na zakupach

Lokalizacji pod sklep Regatta najlepiej szukać w galeriach oraz przy dużych ulicach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.

Globtroter na zakupach Fot. Regatta

Sklepy Regatta dedykują ofertę sportowcom, podróżnikom i osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Ich klienci mogą wybierać w ofercie trzech brytyjskich marek odzieżowych – Regatta Great Outdoors, Dare 2b oraz Craghoppers. Sklepy utrzymane są w nowoczesnej, minimalistycznej stylistyce, w monochromatycznych kolorach z pomarańczowymi akcentami. 

Chcemy, żeby zakup w naszym sklepie był dla klienta przyjemnym przeżyciem. Kluczowym elementem wystroju są płytki o fakturze szlachetnego betonu, umieszczone nie tylko na podłodze, ale również na części ścian, a także układ kolorów: białego, czarnego i szarego, które dzielą sklep na strefy. Kolory monochromatyczne są ważne, ponieważ nasze produkty są barwne i to one powinny przede wszystkim przyciągać uwagę. Oprócz nowoczesnego designu, przykładamy również wagę do komfortu osób towarzyszących klientom – w każdym naszym sklepie jest kącik dziecięcy. W większych sklepy znajduje się pomarańczowa sofa ustawiona naprzeciw telewizora. Dzięki temu rodzice mogą w spokoju wybrać produkty dla siebie oraz dla swoich dzieci, a dzieci również są zadowolone z zakupów – opowiada Zenon Raszyk z Regatta Polska.

Punkty marki Regatta powstają m.in. we franczyzie. Współpraca z franczyzobiorcami w sieci Regatta opiera się na modelu depozytowym. Dawca licencji dostarcza towar, który franczyzobiorca sprzedaje w jego imieniu. W zamian otrzymuje prowizję, która zależy od osiąganych wyników sprzedaży i porusza się między 35 proc. a 38 proc. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej, natomiast na minimalny koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wynosi 300-450 euro na m2 powierzchni (w zależności od stanu lokalu). Na urządzenie sklepu o powierzchni 100 m2 trzeba będzie więc wydać co najmniej 130 tys. zł. Potencjalny partner powinien zaproponować konkretną lokalizację – wybrane miejsce w galerii lub na ulicy handlowej.

- Każda lokalizacja jest rozpatrywana indywidualnie, tak żeby było to dobre miejsce, o odpowiednim stosunku wysokości czynszu do liczby odwiedzających lub przechodniów – dodaje Zenon Raszyk.

Produkty Regatty można w Polsce kupić w 11 sklepach własnych i czterech własnych. Nad Wisłą działa też 80 punktów określanych mianem semi-franczyzowych (shop-in-shop), które mają na szyldzie logo Regatta, ale sprzedają również produkty innej marki.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dzienikarz, PROFIT system