Galeria Jurajska świętuje
Ostatnie trzy lata były dla Galerii Jurajskiej bardzo udane. To zasługa poczynionych inwestycji i zmian.
Już od 7 lat Galeria Jurajska obecna jest w Częstochowie. W tym czasie centrum handlowe stało się najchętniej odwiedzanym obiektem handlowym w mieście. Tylko w 2015 roku Jurajską odwiedziło ponad 6,2 miliona klientów. 2016 rok pod tym względem może być jeszcze lepszy – zapowiada dyrekcja. Jak podkreślają przedstawiciele galerii taki efekt, to zasługa inwestycji i zmian, jakie Jurajska poczyniła w ostatnich trzech latach.
Inwestycje, a także ponad 20 otwarć w latach 2015-2016 oraz spójne kampanie marketingowe sprawiły, że galeria repozycjonowała się na rynku, została także dostrzeżona i doceniona przez klienta, który jeszcze do niedawna wybierał zakupy np. w Katowicach lub Łodzi. Dziś jesteśmy postrzegani jako przyjazna rodzinom galeria z najszerszą w Częstochowie ofertą modową i wyposażenia wnętrz. To obiekt z dużymi aspiracjami – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Udana komercjalizacja
Droga do tego celu wymagała wielu zmian w centrum. Te zaczęły się już w 2014 roku. Wtedy w galerii miała miejsce udana rekomercjalizacja. Kolejnym krokiem była komercjalizacja wolnej powierzchni. Od 2014 roku do teraz centrum zanotowało blisko 40 nowych otwarć. Portfolio najemców wzbogaciło się m.in. o całą grupę LPP, w tym największy w Polsce Reserved, sklep Jysk, English Home, X-Kom, A Tab.
Naszym największym atutem stała się oferta, bardzo zróżnicowana i wciąż rozwijająca się. Od kilku lat mocno stawiamy na modę, usługi oraz wyposażenie wnętrz. Jesteśmy także coraz mocniejsi w ofercie dla dzieci i rozrywce. Celowo także wprowadzamy marki, których do tej pory nie było w Częstochowie, wyróżniając się tym samym na rynku propozycjami, których nikt inny nie ma – mówi Bugajczyk.
Inwestycje w modernizację
Od sierpnia do grudnia zarządcy galerii zaplanowali aż 9 nowych otwarć, w tym m.in. otwarcie studia fitness z siłownią. Ma ono dopełnić ofertę rozrywkową galerii. Galeria mocno inwestuje także w swoją modernizację. Na początku 2016 roku centrum handlowe oddało do użytku zmodernizowany food court z funkcją restauracyjną i wypoczynkową. Jurajska zainwestowała także w oświetlenie LED parkingu i nowe oznaczenia na pasażu, odświeżono również elewację. Galeria zdecydowała się także wprowadzić usługi consierge w infopunkcie.
We wrześniu natomiast galeria oddała do użytku klientów nową strefę wypoczynkowo-dydaktyczną, której atrakcją jest gigantyczne akwarium z rybami i koralowcami. W ostatnim roku galeria przeszła także udany rebranding. W planach Jurajskiej są także prace nad terenami zielonymi nad Wartą. Ma tam powstać specjalna przestrzeń spotkań i rozrywki – zapowiada dyrekcja.
Zmiany procentują przede wszystkim zdecydowanie większym zainteresowaniem ze strony klientów. Obiekt zanotował w tym roku kilka rekordowych pod względem frekwencji miesięcy np. w lutym centrum zanotowało 8 proc. wzrost, w kwietniu 9 proc., a w czerwcu 7 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2015 roku. Inwestycje przynoszą także efekty w relacjach z najemcami, także z dotychczasowymi. Marki takie jak Rossmann, CCC czy Reserved niedawno zwiększyły powierzchnie swoich sklepów w Jurajskiej – mówi Bugajczyk.