2016-10-17

Nie tylko na zakupy

Sektor rozrywkowy i możliwości ciekawego spędzania wolnego czasu to jedne z głównych czynników, które przyciągają odwiedzających do galerii handlowych. Powstający właśnie Gemini Park Tychy chce nadążać za tymi preferencjami.

Nie tylko na zakupy for. Gemini Park Tychy

Zmieniające się preferencje zakupowe konsumentów oraz rosnąca rola e-commerce wymuszają zmianę roli współczesnych centrów handlowych – wynika z raportu „Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości”, przygotowanego przez Savills Polska. Zgodnie z publikacją największy nacisk należy położyć na ofertę pozazakupową – bo to właśnie ona napędza sprzedaż. Jej poprawa powinna być podstawowym elementem strategii obiektów handlowych. Duże znaczenie ma także wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz szeroki wachlarz możliwości spędzania wolnego czasu w galerii. Kluczową rolę w wydłużaniu pobytu klientów w obiekcie pełni natomiast strefa food court.
Zgodnie z tymi trendami przygotowywana jest oferta galerii Gemini Park Tychy, która ma zostać otwarta jesienią przyszłego roku.

Rynek handlowy stale się przekształca, dlatego konieczne jest dostosowywanie oferty obiektów handlowych do zmian społecznych, aktualnych trendów i postępu technologicznego. Przed budową tyskiego Gemini Park przeprowadziliśmy szereg wnikliwych analiz lokalnego rynku. Dzięki tej wiedzy mogliśmy zaprojektować obiekt z uwzględnieniem postępujących zmian. Dlatego też szczególne znaczenie przywiązujemy nie tylko do bogatej oferty handlowej, ale też do komponentu rozrywkowego i strefy restauracyjnej, która pozwoli na miłe spędzenie wolnego czasu. Szczególną uwagę zwracamy także na przygotowywanie eventów – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Zgodnie z raportem, już niebawem największą grupę konsumentów stanowić będzie Pokolenie Z, czyli dzisiejsi nastolatkowie. Grupa ta ma silną potrzebę rozrywki, którą chce zaspokajać w centrach handlowych i to właśnie w obiektach tego typu chciałaby przebywać przez cały dzień. 

Z myślą o umożliwieniu konsumentom spędzania wolnego czasu w Gemini Park Tychy, dużą rolę przywiązaliśmy do budowy odpowiedniego komponentu rozrywkowo-restauracyjnego. Wśród najemców znalazła się Fabryka Formy, która na powierzchni 1,8 tys. m2 oferować będzie możliwość skorzystania z siłowni oraz zajęć fitness. Rozbudowaną strefę restauracyjną, w której można zjeść lunch z rodziną i przyjaciółmi stworzą m.in. Olimp, Companeros, Kebab by Olimp, Cafe de Grano i Lodomania. Obecnie finalizowane są umowy z kolejnymi najemcami, którzy poszerzą sektor rozrywkowy obiektu. Planujemy także zagospodarowanie terenu wokół centrum by stworzyć tam przestrzeń do spędzania czasu wolnego – mówi Daniel Słuchocki, dyrektor ds. komercjalizacji Gemini Park Tychy.

Uzupełnieniem oferty centrum będą wydarzenia typu: wystawy edukacyjne, spotkania z ludźmi sportu czy eventy rozrywkowe.

Gemini Park Tychy to projekt krakowskiego dewelopera Gemini Holding. W sumie na powierzchni 36 tys. m2 nowej galerii znajdzie się około 130 lokali handlowych. Obiekt zlokalizowany jest 3,5 km od centrum Tychów.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz