2016-10-14

Posnania otwiera podwoje

Największe centrum handlowe w Wielkopolsce – Posnania – otwiera się dla klientów już 19 października.

Posnania otwiera podwoje Fot. Centrum Handlowe Posnania

Posnania to największa inwestycja handlowa realizowana obecnie w Polsce. Jej wartość to 1,2 mld zł. Na 100 tys. m2 znajdzie się tu 40 wielko- i średnio- powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji i kawiarni. To w sumie 300 lokalnych, ogólnopolskich i światowych marek. Najliczniej reprezentowana jest branża modowa. Są tu sklepy takich marek jak: H&M, Van Graaf, C&A, Caterina, Patrizia Aryton, Lee Wrangler, Orsay, Carry, New Yorker, Tatuum i Esprit. Swój pierwszy salon w Poznaniu, a drugi w Polsce, otworzy marka Forever 21, zajmując 3 tys. m2 powierzchni. Modę męską reprezentują Próchnik, Vistula, Bytom i Pierre Cardin. W Posnanii swoje salony będą miały grupy Inditex, z flagową Zarą i LPP.

W nowym centrum handlowym znajdą się także butiki polskich projektantów. Swoje pop-upy otworzą tu m.in.: Viola Śpiechowicz, Jarosław Ewart & Marta Kuszyńska oraz Maciek Sieradzky. Pop-up store to sklep otwierany na krótki okres, umożliwiający testowanie nowych linii produktów i nowych lokalizacji. Branżę dziecięcą reprezentują marki Bartek, Smyk, Coccodrillo, Okaïdi i Obaïbi oraz Toys' R'Us. Odzież sportową będzie można wybrać w sklepach m.in. Martes Sport, Adidas, Puma, New Balance, 4F i The North Face. W Posnanii będą też drogerie Sephora i Douglas, oferta wyposażenia domu w sklepach Lerroy Merlin, Komfort, à Tab i English Home, natomiast operatorem spożywczym został Carrefour, który zajmie 10 tys. m2 powierzchni.

W części restauracyjnej klienci mają do dyspozycji 40 lokali. Na parterze dostępne będą kawiarnie i restauracje z obsługą kelnerską i ogródkami letnimi i zimowymi. Część rozrywkowa Posnanii to 8-salowe kino Helios, Klubu Gravitacja oraz klub fitness z basenem.

Posnania chce też być nazywana centrum lifestylowym. W tym celu oferuje różnorodne usługi dodatkowe, m.in. pełną obsługę parkingową, strefę dla lojalnych klientów, usługi concierge, osobistego stylistę. Obiekt ma dać pracę nawet 3,5 tys. osób. Jego budowie towarzyszyła też modernizacja okolicznych ulic.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz