2016-10-05

Biznes dla miłośników aut

Ziebart, amerykański koncern specjalizujący się w ochronie powierzchni lakierowanej i pielęgnacji samochodów, otworzył pierwszy salon franczyzowy w Polsce.

Biznes dla miłośników aut fot. Ziebart

Placówka funkcjonuje w Bydgoszczy pod szyldem Ziebart Express. – Nawiązaliśmy współpracę z dealerem samochodowym. Umowę podpisaliśmy już w czerwcu, ale trzeba było dopasować przestrzeń warsztatową do standardów firmy Ziebart. Placówka została otwarta w połowie września – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.

Autoryzowane salony sprzedaży samochodów i dealerzy to grupa, do której Ziebart kieruje koncept licencyjny. – Oferty obu stron dobrze się uzupełniają. Usługi Ziebarta pozwalają sprzedawcom aut zatrzymać klientów na dłużej. Według naszych obserwacji, polscy kierowcy chętnie inwestują w pielęgnację nowych samochodów. Są to niedawni klienci salonów samochodowych, którzy mogą wrócić dzięki usługom firmy Ziebart – mówi Bartosz Liszkowski.

Amerykańska firma planuje wdrożyć usługi do istniejących już serwisów samochodowych oraz komisów i dealerów aut. Ziebart wdraża dwa rodzaje konceptu partnerskiego. Mniejszy, Ziebart Express to promocyjny program partnerski w pełni finansowany przez franczyzodawcę. Drugi rodzaj współpracy oparty jest na zasadach tradycyjnej franczyzy. Koszt inwestycji w placówkę Ziebarta, który wynosi około 100 tys. zł, w całości leży po stronie licencjobiorcy. W przypadku konceptu Ziebart Express całość inwestycji pokrywa franczyzodawca, czyli Ziebart. Firma prowadzi też rozmowy z kolejnymi kandydatami.

Magda Kurda dziennikarz