2016-08-31

Komfort sfinansuje franczyzę

Licencjodawca sieci Komfort niemal w całości bierze na siebie koszty otwarcia nowej placówki franczyzowej.

Komfort sfinansuje franczyzę Fot. Komfort

Odkąd Komfort został przejęty przez Grupę Michała Sołowowa, rozwój sieci znacznie przyspieszył. Od tego czasu powstało 20 nowych sklepów. Obecnie w całej Polsce działa ich 112, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej. Według nowych zasad, Komfort niemal w całości bierze na siebie koszty otwarcia placówki, jej wykończenia, wyposażenia i zatowarowania.

Model franczyzy depozytowej oferuje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w wyposażenie i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.

Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.

Obecnie w formacie franczyzy depozytowej funkcjonuje osiem sklepów. Kolejne zostaną otwarte we wrześniu – w Brzegu i w Krotoszynie.

– Kilka lokalizacji jest już zakontraktowanych, czekamy tylko na wykończenia lokali handlowych. W wielu miastach nasze projekty są zaawansowane – oceniamy lokalizacje, negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowej i prowadzimy rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Do końca 2016 roku w nowym modelu franczyzy depozytowej uruchomimy ok. 20 sklepów – zapowiada Michał Stemplewski.     

Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach, od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki.

– Aktualnie mniejsze miejscowości są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – wyjasnia Michał Stemplewski.

Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 mld zł i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącego popytu na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontów i renowacji na rynku wtórnym. Ponadto Polacy przywiązują coraz większą wagę to estetyki swoich domów. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.) oraz sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.). Pozostała część zakupów przypada na sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. W roku 2014 obroty Komfortu wzrosły o ok. 4 proc., ale już w kolejnym, dzięki przyjętej polityce – dwa razy szybciej. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort spodziewa się osiągnąć wzrost obrotów na poziomie czterokrotnie wyższym niż cały rynek wyposażenia wnętrz.

– Wpływ na to ma wiele czynników. Oprócz nowej wizualizacji sklepów, duży wkład włożyliśmy w marketing, szkolenia personelu sklepów z zakresu sprzedaży, wiedzy o produkcie, a także montażu pokryć podłogowych u klienta. Zależy nam, by każdy pracownik był przede wszystkim ekspertem w swojej dziedzinie, potrafił doradzić klientowi odpowiedni produkt, zorganizować transport oraz montaż na miejscu. Klient sieci Komfort musi być w każdym sklepie tak samo dobrze obsłużony. Stawiamy na najwyższą jakość, która jest gwarantem rozwoju całej sieci – mówi Michał Stemplewski.

Sieć współpracuje z dostawcami z całego świata, stawia na wielkość i kompleksowość oferty, a także zróżnicowanie pod względem cen i wzorów. Oprócz sklepów stacjonarnych, Komfort prowadzi też sprzedaż online.

Magda Kurda