2016-08-29

Klienci ciągną do Gemini Park

W pierwszym półroczu 2016 roku Centrum Handlowe Gemini Park Bielsko-Biała odwiedziło o 6 proc. osób więcej, niż rok temu. A najemcy zanotowali wzrosty sprzedaży nawet o 45 proc - najwyższe ci z branży gastronomicznej.

Klienci ciągną do Gemini Park Fot. Gemini Park Bielsko-Biała

Wzrosty odwiedzalności – jak zapewnia właściciel obiektu - są wynikiem stałego trendu zwiększania oferty centrum. Jeszcze w grudniu 2015 ofertę Gemini Parku powiększył salon marki Toys”R”US – międzynarodowej marki specjalizującej się w sprzedaży zabawek i artykułów dla dzieci. W tym roku do grona najemców dołączyły też inne znane brandy, m.in. modowe (Lancerto, Vistula i Wólczanka) czy biura podróży (TUI, Itaka).

- Nasi najemcy wypracowali w ostatnim półroczu obroty średnio o 15 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dołączyło do nas w sumie 11 nowych marek, a ci, którym kończyły się umowy najmu, przedłużali je  - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. - Dla funkcjonowania obiektu istotne okazało się zarówno poszerzenie portfolio najemców, jak i prowadzenie działań marketingowych spójnych z rodzinnym charakterem centrum. Zgodnie z realizowaną strategią, bielskie Gemini Park to pierwszy obiekt handlowy w regionie, którego działania marketingowe, rozwiązania architektoniczne oraz oferta handlowa stworzone zostały w odpowiedzi na potrzeby całej rodziny.

Ta strategia obejmuje np. eventy przygotowywane z myślą o małych dzieciach i całych rodzinach. Przykładem może być ogromna wystawa budowli z klocków LEGO zajmująca aż 1,3 tys. m2, która w kwietniu br. przyciągnęła ponad 70 tysięcy odwiedzających. Zauważalną część z nich stanowili Czesi i Słowacy. Dodatkowo, aby pozyskać dodatkowych klientów i poszerzyć spektrum oferowanych usług,  zagospodarowano także teren wokół Gemini Park, tworząc  ekologiczny park rozrywki „Eko-Park- w DECHE!” o łącznej powierzchni blisko 5 tys. m2. Projekt łączy rozrywkę i edukację ekologiczną, wszystkie elementy wykonane są z drewna. 

– Stawiamy także na nowoczesne technologie, których wykorzystanie w jeszcze większym stopniu może zainteresować klientów naszą ofertą. W ostatnich miesiącach objęliśmy cały teren Centrum bezpłatną siecią Wi-Fi, natomiast po zainstalowaniu 70 beaconów, nasi klienci są na bieżąco informowani o ofertach przygotowanych specjalnie dla nich – dodaje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała znajduje się w południowej części miasta, pomiędzy trzema najważniejszymi arteriami: Partyzantów, Żywiecką i Bora Komorowskiego. Swoim zasięgiem obejmuje Podbeskidzie, ale też tereny przygraniczne Czech i Słowacji. Ponad dwa lata temu w obiekcie zakończyła się rozbudowa. Dzięki niej powierzchnia najmu sięga obecnie 40 tys. m2, na których swoje miejsce znalazło 120 lokali handlowo-usługowych.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz