2016-08-16

Pączek z dziurką idzie w Polskę

Kawiarnie Dunkin Donuts wyszły poza Warszawę. Kilka dni temu ruszył lokal tej marki w Łodzi.

Pączek z dziurką idzie w Polskę Fot. Dunkin Donuts

Od grudnia 2015 roku Dunkin Donuts otworzył trzy kawiarnie w Warszawie: przy ul. Świętokrzyskiej, nowym Świecie oraz na Wilanowie. Teraz amerykańska marka, znana na całym świecie z lukrowanych pączków z dziurką, postanowiła wyjść poza stolicę. 11 sierpnia otwarto kawiarnię przy najbardziej znanej ulicy w Łodzi, czyli Piotrkowskiej. Oprócz kolorowych pączków z posypką można tu także zjeść śniadanie i napić się kawy.
Franczyzobiorcą marki na Polskę jest firma Varsovia Food Company. Ma licencje na 7 lat. Prezes Varsovia Food company, Michael Motz zapowiedział, że w Polsce ma w tym czasie powstać blisko ponad 40 lokali Dunkin Donuts. Już wiadomo, że jeden z kolejnych zostanie otwarty także w Łodzi, w Manufakturze.
To drugie podejście marki do polskiego rynku. Po raz pierwszy Dunkin Donuts zawitał nad Wisłę w 1996 roku. Po sześciu latach firma jednak wycofała się z Polski, nie osiągnąwszy zadowalających wyników. Czy teraz będzie lepiej? Czas pokaże.
Dunkin Donuts powstał 65 lat temu, w Stanach Zjednoczonych. W tej chwili na całym świecie działa około 12 tys. kawiarni z tym szyldem, w 33 krajach. Kolorowe pączki można zjeść m.in. w Indiach, Korei Północnej czy Arabii Saudyjskiej.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz