2016-08-11

Popularna wśród najemców i klientów

Galeria Jurajska umacnia pozycję na lokalnym i regionalnym rynku. Centrum handlowe należy dziś do najchętniej odwiedzanych w województwie śląskim.

Popularna wśród najemców i klientów Galeria Jurajska

W Częstochowie to obecnie najpopularniejsza galeria handlowa.  Potwierdzają to ostatnie dane. Od stycznia do czerwca odwiedziło ją o blisko 4 proc. więcej klientów niż w tym samym okresie w 2015 roku. W lutym galeria zaliczyła 8-procentowy wzrost odwiedzin w porównaniu do tego samego miesiąca w 2015 r., w kwietniu 9-procentowy, a w czerwcu 7 procentowy. W pierwszym półroczu centrum zanotowało także dwucyfrowy wzrost w obrotach.

Do Jurajskiej przyciąga przede wszystkim bardzo szeroka i wciąż rozwijająca się oferta, mocno osadzona w potrzebach tutejszego rynku. Klientom spodobały się także nasze ostatnie zmiany. Zmodernizowany food court stał się magnesem dla osób, które chcą spędzić w galerii troszkę więcej czasu, z kolei zreorganizowany parking przyciągnął zmotoryzowanych klientów – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Od września 2015 roku galeria prowadzi intensywne prace modernizacyjne, które objęły już m.in. rebranding, przebudowę food court i wydzielenie strefy wypoczynku z sofami, zmianę oznaczeń wewnątrz centrum i organizacji parkingu. To jednak nie koniec zmian. Centrum zainwestowało także w specjalne pokoje dla rodziców z dziećmi. Z myślą o bezpieczeństwie powstał także nowoczesny pokój pierwszej pomocy. Ponadto w galerii trwają prace nad odświeżeniem elewacji i uporządkowaniem terenów zielonych nad Wartą. W tym miejscu ma powstać specjalna, plenerowa strefa rozrywki. Wewnątrz galerii z kolei wkrótce ruszają prace nad strefą relaksu premium, w której zamontowane zostanie akwarium z rybami i koralowcami. Od jesieni na terenie całego centrum dostępne będzie także szybkie połączenie internetowe wi-fi – zapowiadają przedstawiciele galerii.

Kluczowe dla wyników galerii okazały się także zmiany w portfolio najemców. 

Największy atut Jurajskiej to dziś oferta, bardzo zróżnicowana, ale też niezwykle uporządkowana. Udało się nam rozwinąć mocno ofertę fashion, wprowadzając znane marki krajowe i zagraniczne. Ponadto rozwinęliśmy ofertę wyposażenia wnętrz, swoje sklepy mają tutaj m.in. à Tab, Tescoma, English Home, Cook&More. Popularnością cieszy się także sklep z elektroniką X-Kom – mówi Roman Bugajczyk.

Jak zapowiada dyrekcja, w drugim półroczu galerię czeka zastrzyk nowości. W lipcu do grona najemców dołączyła już polska firma Taranko, a z początkiem sierpnia Jean Louis David. W najbliższych miesiącach zaplanowanych jest siedem nowych otwarć. Wśród najemców pojawi się m.in.: studio fitness z siłownią, sklep papierniczy, fryzjer dla dzieci i sklep z akcesoriami fotograficznymi.

W ostatnich miesiącach obserwujemy zwiększone zainteresowanie galerią zarówno poprzez klientów, jak i najemców. Obecnie finalizowane są już umowy na kolejne otwarcia, prowadzimy także rozmowy z następnymi najemcami, którzy dostrzegają w nas ogromny potencjał. Z każdym dniem widzimy, jak kurczy się wolna powierzchnia – mówi.

Od początku roku Galeria Jurajska postawiła też mocno na marketing.

Za nami już kilkanaście wydarzeń, w tym m.in. loterie, targi ślubne i edukacyjne, pokaz kotów, weekend rabatów, wiosenne pokazy mody i wspólne gotowanie z Mateuszem Gesslerem. Już teraz widzimy, że także same wydarzenia cieszą się większą frekwencją niż przed rokiem – mówi Bugajczyk.

Anna Smolińska dziennikarz