2014-02-14

Arkadia z większym apetytem

Największe stołeczne centrum handlowe rozbuduje strefę gastronomiczną.

Arkadia z większym apetytem Arkadia / Mediadem

Centrum Handlowe Arkadia powstało 10 lat temu. Rocznie odwiedza je ponad 20 milionów klientów, ale zdaniem Unibail-Rodamco, właściciela obiektu, liczba ta mogłaby być jeszcze większa, jednak wymaga to kilku zmian w samym centrum. Dlatego kilka dni temu ruszyła rozbudowa strefy food court znajdującej się na pierwszym piętrze, której remont zakończy się w sierpniu. Na powiększeniu strefy gastronomicznej skorzystają  także najemcy z parteru, którzy zyskają 200 m2 powierzchni.

Dzięki rozbudowie liczba miejsc siedzących w food courcie zwiększy się z 500 do ok. 800. Remont nie wiąże się ze zmianą najemców, wśród których znajdują się takie sieci gastronomiczne jak McDonald’s, Burger King, KFC, Subway, Thai Wok, North Fish i Grycan. Aby nie zakłócić działalności najemców większość prac będzie odbywała się nocą, po godzinie 22, kiedy sklepy są już zamknięte. Ze zmian będą zadowolone również dzieci, dla których powstanie liczący ok. 1 tys. m2 plac zabaw. Dzięki temu Arkadia zyska charakter rodzinnego centrum handlowego.

Projekt przebudowy powstał w grupie projektowej pod kierunkiem pracowni SUD Architekt, a jego autorem jest Jocelyn Frederic Fillard. (dw)