Dekada buduje i kupuje
Grupa Dekada, właściciel sieci centrów handlowych działających pod tą nazwą, chce nie tylko budować nowe, ale też kupować istniejące już obiekty.
Od 2011 roku Dekada zrealizowała już dziesięć obiektów handlowych typu convenience. Wśród nich są galerie, niewielkie centra handlowe czy zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne (połączone z dworcami kolejowymi lub autobusowymi). Plany na przyszłość ma bardzo ambitne.
– Chcemy rozpocząć w Polsce konsolidację rynku centrów handlowych typu convenience, z zamiarem stworzenia sieci dobrze zarządzanych, w miarę jednorodnych funkcjonalnie obiektów. Dlatego jesteśmy zdecydowani na rozwój sieci Dekada nie tylko poprzez budowę nowych obiektów, ale też poprzez zakup tych już istniejących – mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.
Budowane przez spółkę obiekty zlokalizowane są w centrach mniejszych miast lub dużych osiedli mieszkaniowych. I takie same Dekada chce też kupić.
– Interesują nas zarówno pojedyncze obiekty, jak i pakiety nieruchomości. Powinny być zlokalizowane w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców lub z populacją co najmniej 50 tys. osób, mieszkających w strefie dojazdu poniżej 15 minut, albo też na osiedlach dużych aglomeracji. Najchętniej kupimy parterowe budynki, mające powyżej 3 tys m2 powierzchni lub nadające się do rozbudowy, aby pomieścić co najmniej kilkunastu najemców z podstawowych branż. W najbliższym czasie chcielibyśmy zakupić kilka takich centrów handlowych – dodaje Aleksander Walczak.
Centra Dekada działają w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Ciechanowie, Nysie i Łowiczu oraz razem z PKP centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć DEKADA ma obejmować co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.