2016-08-03

Dekada buduje i kupuje

Grupa Dekada, właściciel sieci centrów handlowych działających pod tą nazwą, chce nie tylko budować nowe, ale też kupować istniejące już obiekty.

Dekada buduje i kupuje Fot. Grupa Dekada SA

Od 2011 roku Dekada zrealizowała już dziesięć obiektów handlowych typu convenience. Wśród nich są galerie, niewielkie centra handlowe czy zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne (połączone z dworcami kolejowymi lub autobusowymi). Plany na przyszłość ma bardzo ambitne.

  – Chcemy rozpocząć w Polsce konsolidację rynku centrów handlowych typu convenience, z zamiarem stworzenia sieci dobrze zarządzanych, w miarę jednorodnych funkcjonalnie obiektów. Dlatego jesteśmy zdecydowani na rozwój sieci Dekada nie tylko poprzez budowę nowych obiektów, ale też poprzez zakup tych już istniejących – mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.

Budowane przez spółkę obiekty zlokalizowane są w centrach mniejszych miast lub dużych osiedli mieszkaniowych. I takie same Dekada chce też kupić.

– Interesują nas zarówno pojedyncze obiekty, jak i pakiety nieruchomości. Powinny być zlokalizowane w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców lub z populacją co najmniej 50 tys. osób, mieszkających w strefie dojazdu poniżej 15 minut, albo też na osiedlach dużych aglomeracji. Najchętniej kupimy parterowe budynki, mające  powyżej 3 tys m2 powierzchni lub nadające się do rozbudowy, aby pomieścić co najmniej kilkunastu najemców z podstawowych branż. W najbliższym czasie chcielibyśmy zakupić kilka takich centrów handlowych – dodaje Aleksander Walczak.

Centra Dekada działają w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Ciechanowie, Nysie i Łowiczu oraz razem z PKP centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć DEKADA ma obejmować co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz