2016-08-04

Natura we właściwym miejscu

Galerie handlowe, ale też miejsca przy ruchliwych handlowych ulicach – to dobre lokalizacje dla drogerii Natura.

Natura we właściwym miejscu Fot. Drogerie Natura

Sieć liczy obecnie 278 sklepów. Większość to placówki własne. W systemie agencyjnym działa 25 sklepów, 10 placówek funkcjonuje przy aptekach Dbam o Zdrowie.
Nowe salony otwierane są nie tylko w centrach handlowych.

- Natura stawia na bliskie relacje z klientem, więc coraz więcej placówek otwieranych jest w wolnostojących lokalach np. przy ulicach handlowych – mówi Albert Kot, krajowy menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej i agencyjnej drogerii Natura. - Chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak najszerszej grupy konsumentów.

Natura nie wyznacza żadnych limitów jeśli chodzi o wielkość miejscowości, w których otwierane są sklepy. Wszystko zależy od potencjału miejsca, które ocenia i akceptuje centrala firmy. Na otwarcie drogerii potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 100 m2. Marka stawia obecnie mocno na rozwój placówek agencyjnych. W tej formie współpracy partner inwestuje w lokal – jego adaptację i wyposażenie, wykonane zgodnie z wytycznymi i projektami otrzymanymi od centrali. Wszystko musi trzymać się wyznaczonych standardów, ale firma nie narzuca konkretnych dostawców czy producentów. Partner nie płaci żadnej opłaty licencyjnej. Jest właścicielem sklepu i nim zarządza. Zarabia w systemie prowizyjnym, w zależności od wysokości sprzedaży. Towar natomiast jest własnością centrali, która dba o jego uzupełnianie i właściwy dobór. Centrala Natury zapewnia też kasy fiskalne i system IT. Partner korzysta ze szkoleń oraz ogólnopolskich akcji marketingowych i promocyjnych.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz