2016-08-02

Biuro bez problemów

Lokalizacja biura nieruchomości ma nadal znaczenie, ale zdecydowanie mniejsze niż było to jeszcze kilkanaście lat temu.

Biuro bez problemów

Oznacza to spadek znaczenia biura jako nośnika reklamowego, co oczywiście ma przełożenie na dobór lokalizacji i rodzaj lokalu. Mniej istotne jest już umiejscowienie biura przy głównej arterii, gdzie ruch pieszy czy kołowy jest bardzo duży. W tym przypadku poniesione koszty mogą przewyższać pozorne korzyści.

Biorąc pod uwagę powyższe, optymalną lokalizacją biura można nazwać taką, która zapewni jemu i jego klientom bezproblemowe funkcjonowanie. Preferowane są biura na parterze, z łatwym dostępem komunikacyjnym. Idealnie byłoby, aby obok biura znajdował się parking. Witryna nie jest konieczna, ale mile widziana. Oznakowanie biura musi być widoczne, a sam szyld powinien w jednoznaczny sposób identyfikować dany lokal. Na znaczeniu tracą biura zlokalizowane przy głównych ulicach, ze względu na większe ryzyko nieotrzymania zwrotu poniesionych nakładów na czynsz. 

Większość biur Re/Max funkcjonuje w lokalach na parterach bądź na pierwszym piętrze, ale mamy też kilka biur na wyższych kondygnacjach w biurowcach, przy czym w tych przypadkach biura są oznakowane przed budynkami. Idealnie biuro powinno posiadać minimum trzy pomieszczenia, nie licząc zaplecza socjalnego. Jest to rozwiązanie optymalne, gdyż każde pomieszczenie spełniałoby inne funkcje: osobne miejsce do spotkań z klientami, pomieszczenie dla agentów nieruchomości i pokój dla właściciela i/lub menedżera biura. Oczywiście nie zawsze taka aranżacja jest możliwa i wtedy na mniejszej powierzchni łączone są różne funkcje, ewentualnie oddzielone od siebie szklaną szybą. 

Nie wymagamy od biur Re/Max specjalnej aranżacji mebli, natomiast ważne jest trzymanie się naszej kolorystyki, w której przeważa kolor biały z czerwonymi i niebieskimi dodatkami. Kładziemy nacisk na logo biura, które powinno znajdować się w centralnym miejscu zaraz przy wejściu do biura. Białe ściany, biurka, szafki, niebieska wykładzina, czerwone krzesła bądź fotele to jedna z alternatyw urządzenia biura Re/Max. Właściciele biur sami urządzają swoje biura nieruchomości, przy czym ważne jest, aby odpowiadały one ogólnym standardom graficznym Re/Max.

Przystosowanie biura do wymogów sieci Re/Max nie wiąże się z wysokimi kosztami. Budżet w wysokości 1-2 tys. zł w zupełności wystarczy na dostosowanie niewielkiego biura do naszych standardów.

Adam Zbrzeżny
Adam Zbrzeżny Dyrektor Regionalny, Re/Max Polska

Adam Zbrzeżny, z wykształcenia inżynier (studia na Uniwersytecie Zachodniego Ontario w Londynie, doktorat na Uniwersytecie Toronto w Kanadzie). Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach Celestica i AMD (Toronto). Od 2001 roku czynny inwestor na międzynarodowym rynku nieruchomości, posiadacz licencji CCIM. Od czerwca 2008 roku związany z RE/MAX, najpierw jako właściciel biura nieruchomości RE/MAX Top w Warszawie, od 2014 roku współwłaściciel i dyrektor regionalny RE/MAX Polska Centralno-Północna.