Dobry czas dla outletów
W pierwszym półroczu 2016 do centrów wyprzedażowych Factory wybrało się prawie milion klientów więcej, niż rok wcześniej. Robili również większe zakupy niż dotychczas.
Do grupy Neinver należy pięć outletowych centrów Factory: Warszawa Ursus, Warszawa Annopol, Kraków, Wrocław i Poznań.
– Bardzo pozytywnym sygnałem jest zdecydowanie większa dynamika wzrostu sprzedaży we wszystkich miastach. A to oznacza, że oferta poszczególnych marek dostępnych w Factory i dobrze skalkulowane ceny z powodzeniem wpisały się w oczekiwania klientów – mówi Magdalena Chachulska, asset management director w Neinver.
Pięć centrów Factory w pierwszym półroczu 2016 roku odwiedziło łącznie ponad 12 proc. klientów więcej niż rok wcześniej. Największy udział w tym wyniku ma rozbudowane we wrześniu warszawskie Factory Ursus. Na dodatkowych ponad 6 tys. m2 otwarto 30 nowych butików, co zaowocowało wzrostem odwiedzalności o prawie 30 proc. Drugi warszawski outlet – Factory Annopol, odwiedziło 20 proc. więcej klientów. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach, gdzie obecne są Factory wyniósł 17 proc.
– Rozpoznawalność marki Factory na wszystkich lokalnych rynkach w Polsce, a więc Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, sięga 97 proc. – mówi Monika Olejnik-Okuniewska, dyrektor marketingu w Neinver na Europę Północną. – Outlety Factory stawiają na produkty znanych i lubianych firm w atrakcyjnych cenach, obniżonych stale od 30 proc. do 70 proc. Nasi klienci chcą jasnego komunikatu o przygotowanej ofercie, komfortu robienia zakupów, dobrego asortymentu towarów oraz atrakcyjnych cen. I to dostają.
W pierwszym półroczu 2016 roku w centrach outletowych Factory swoje sklepy otworzyły nowe marki, m.in. New Balance, Marc O’Polo, Coccodrillo, Gino Rossi czy Aldo. Wiosenna oferta Factory promowana była przez nową platformę komunikacji – Factory Kocha Miejski Styl.