2016-07-30

Dobry czas dla outletów

W pierwszym półroczu 2016 do centrów wyprzedażowych Factory wybrało się prawie milion klientów więcej, niż rok wcześniej. Robili również większe zakupy niż dotychczas.

Dobry czas dla outletów Fot. Factory Ursus

Do grupy Neinver należy pięć outletowych centrów Factory: Warszawa Ursus, Warszawa Annopol, Kraków, Wrocław i Poznań.

– Bardzo pozytywnym sygnałem jest zdecydowanie większa dynamika wzrostu sprzedaży we wszystkich miastach. A to oznacza, że oferta poszczególnych marek dostępnych w Factory i dobrze skalkulowane ceny z powodzeniem wpisały się w oczekiwania klientów – mówi Magdalena Chachulska, asset management director w Neinver.

Pięć centrów Factory w pierwszym półroczu 2016 roku odwiedziło łącznie ponad 12 proc. klientów więcej niż rok wcześniej. Największy udział w tym wyniku ma rozbudowane we wrześniu warszawskie Factory Ursus. Na dodatkowych ponad 6 tys. m2 otwarto 30 nowych butików, co zaowocowało wzrostem odwiedzalności o prawie 30 proc. Drugi warszawski outlet – Factory Annopol, odwiedziło 20 proc. więcej klientów. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach, gdzie obecne są Factory wyniósł 17 proc.

– Rozpoznawalność marki Factory na wszystkich lokalnych rynkach w Polsce, a więc Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, sięga 97 proc. – mówi Monika Olejnik-Okuniewska, dyrektor marketingu w Neinver na Europę Północną. – Outlety Factory stawiają na produkty znanych i lubianych firm w atrakcyjnych cenach, obniżonych stale od 30 proc. do 70 proc. Nasi klienci chcą jasnego komunikatu o przygotowanej ofercie, komfortu robienia zakupów, dobrego asortymentu towarów oraz atrakcyjnych cen. I to dostają.

W pierwszym półroczu 2016 roku w centrach outletowych Factory swoje sklepy otworzyły nowe marki, m.in. New Balance, Marc O’Polo, Coccodrillo, Gino Rossi czy Aldo. Wiosenna oferta Factory promowana była przez nową platformę komunikacji – Factory Kocha Miejski Styl.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz