2014-02-12

Manufaktura schodzi do podziemi

Zainteresowanie najemców sprawiło, że największa galeria handlowa w Łodzi powiększa swoją powierzchnię handlową.

Manufaktura schodzi do podziemi Centrum Handlowe Manufaktura w Łodzi

 Łódzka Manufaktura jest jednym z najbardziej znanych centrów handlowych w Polsce. Tylko w ubiegłym roku oferta handlowa galerii poszerzyła się o kilkanaście nowych marek, wśród których były m.in. United Color of Benetton, luksusowe marki Guess i Manila Grace , a także salony Trendy by Vision Express i Ziaja dla Ciebie. Manufaktura zadbała również o podniebienia swoich klientów, którzy w ubiegłym roku powitali pod dachem łódzkiej galerii m.in. sieciowe restauracje DaGrasso, Berlin Doner Kabap oraz Szalonego Ziemniaka.

Żeby sprostać zainteresowaniu potencjalnych najemców Manufaktury zarząd centrum handlowego podjął decyzję o pozyskaniu nowych powierzchni komercyjnych. Na potrzeby przyszłych najemców wyremontowano piwnice o łącznej powierzchni ok. 3 tys. m2. Część nowej przestrzeni została już wynajęta, pojawiła się w niej m.in. restauracja Galicja specjalizująca się w kuchni kresowej i pierogach.

Popularność największego łódzkiego centrum handlowego to również efekt akcji promocyjnych oraz wydarzeń kulturalnych, jakie mają miejsce w Manufakturze. W ubiegłym roku największą liczbę odwiedzających i uwagę mediów przyciągnęły Piknik Niepodległościowy oraz atrakcje związane z Festiwalem Łódź Czterech Kultur. Jednym z najbardziej spektakularnych widowisk, i zarazem jednym z największych zaprezentowanych w Europie, był spektakl „Big Bang” francuskiej grupy Plasticiens Volants, zrealizowany w ramach Festiwalu. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również obchody Roku Tuwima, w ramach którego powstała specjalna Stacja Tuwim w Manufakturze z prawdziwą lokomotywą z dwoma wagonami, ”ubraną” we włóczkę przez artystkę Agatę „Olek” Oleksiak.

-Bardzo udany rok 2013 nie zwalnia nas z dalszej pracy. W nadchodzącym roku będziemy wytyczać nowe cele, doskonalić ofertę i inicjować atrakcyjne wydarzenia, które mają szansę stać się wizytówką Łodzi. Manufaktura jest wieloaspektowym obiektem z ogromnym potencjałem, który będziemy w pełni wykorzystywać – deklaruje Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Manufaktura mieści się na terenie dziewiętnastowiecznego kompleksu fabrycznego w Łodzi. Obecnie dysponuje ponad 125 tys. m2 powierzchni najmu. Ofertę handlową zapewnia ponad 300 lokali, w tym niemal 200 butików i 50 restauracji. Na terenie Manufaktury znajdują się również m.in. Muzeum Fabryki, Teatr Mały, kino Cinema City, klub fitness, ścianka wspinaczkowa, dyskoteka i kręgielnia. Manufaktura należy do Union Investment. Za zarządzanie odpowiedzialny jest Apsys.

(mak)