2016-07-15

Na lody do galerii

Carte d'Or Cafe otwiera lodziarnie tylko w centrach handlowych.

Na lody do galerii Fot. Carte d'Or

Franczyzodawca Carte d'Or Cafe bierze na siebie znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla każdej  lodziarnio-kawiarni. Marka nastawiła się na obecność wyłącznie w centrach handlowych.

To najlepsze lokalizacje, ze względu na ciągły przepływ ludzi. A liczba klientów przekłada się na zyski – tłumaczy Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy w  Carte d'Or Cafe. – W tej chwili mamy już na tyle ugruntowaną markę, że jesteśmy dla centrów handlowych pożądanym i poszukiwanym najemcą.

Zaletą takiej lokalizacji jest też zmniejszenie problemu sezonowości – pod dachem galerii lody można jeść przecież przez cały rok. Carte d'Or wchodzi zarówno do istniejących od dawna centrów handlowych, jak i do tych nowo otwieranych. To licencjodawca negocjuje z zarządcami warunki umowy najmu.  

Nasze placówki można otwierać w formie wyspy handlowej. Mogą być różnej wielkości, największa w naszym portfolio ma 130 m2 powierzchni, ale są też np. 15-metrowe – dodaje Artur Czoska. – Jednak obecnie preferujemy lokale otwarte, czyli z niezabudowanym frontem, z widoczną salą konsumpcyjną oraz dodatkowym ogródkiem na holu galerii.

Franczyzodawca przygotowuje dla partnera szacunkowy kosztorys inwestycji. Nakłady zaczynają się od 150 tys. zł, ale przygotowując lokal o najpopularniejszej wśród biorców wielkości, 80 m2, należy liczyć się z wydatkami rzędu 250 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się też przygotowany przez architekta projekt lodziarni. Na starcie franczyzobiorca dostaje od licencjodawcy część wyposażenia, m.in. ekspozytory do lodów, ekspres do kawy. Centrala zajmuje się też obrandowaniem lokalu (dostarczeniem np. kasetonów, tapet), przygotowywaniem materiałów i akcji marketingowych. Franczyzodawca może też polecić usługi sprawdzonej firmy remontowej, która adaptuje lokal po wynegocjowanych przez centralę cenach. Franczyzobiorca nie ma jednak obowiązku skorzystania z tej oferty, może znaleźć własnego wykonawcę. Aranżacja wnętrza musi być utrzymana w wymaganej przez licencjodawcę stylistyce. Obowiązująca obecnie kolorystyka to złoto, brąz i beż, meble wykonane są z drewna i ekoskóry.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz