2016-07-11

Galerie polują na kibiców

Adresatami większości kampanii reklamowych w okresie mistrzostw piłkarskich reklamowych są mężczyźni. Dla galerii handlowych to nie jest łatwa grupa docelowa.

Galerie polują na kibiców Fot. Piotr Drabik, Flickr

Jak wynika z raportu „Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w galeriach handlowych”*, przygotowanego wspólnie przez Atrium Poland Real Estate Management oraz agencję doradczą JLL., mężczyźni to typ zakupowych samotników. Na łowy wybierają się zwykle z jasno określonym planem, dokładnie wiedząc, czego potrzebują (66,5 proc.). Jak wynika z raportu, rzadko wybierają się do centrum handlowego szukając inspiracji (tylko 31,7 proc. z nich) czy promocji (44,0 proc.). Zakupy robią w przemyślany sposób (14,9%) i raczej z obowiązku niż dla przyjemności (32,2%). Jak więc dotrzeć do tak specyficznej grupy? Jak zachęcić mężczyzn do odwiedzenia centrum handlowego w gorącym okresie piłkarskich rozgrywek?

Nowa rola centrum handlowego

Przede wszystkim oferując coś więcej niż tylko doskonałą ofertę handlową. Centra handlowe stają się obecnie swego rodzaju hybrydami handlu i tzw. przemysłu czasu wolnego, rozbudowując strefę rozrywkową, gastronomiczną, usługową, a także rekreacyjną i zdrowotną. Wyraźnie widać zmianę ich tradycyjnej roli. Dzisiaj to nie tylko miejsce zakupów, ale też spotkań, rozrywki, spędzania wolnego czasu z rodziną, nierzadko również pracy i biznesu. Dlatego też w czasie rozgrywek EURO 2016 na klientów czeka tak wiele dodatkowych piłkarskich atrakcji, w które mężczyźni angażować mogą się także np. z rodziną.

W Atrium Copernicus w Toruniu przygotowaliśmy Wielką Strefę Kibica – na najmłodszych czeka Turniej FIFA na X-BOX, a na wszystkich miłośników footballu quiz wiedzy na temat piłki nożnej, pokazy oraz prezentacje szkółek piłkarskich z Torunia i okolic. W bydgoskim Focus Mall stworzyliśmy wakacyjny plac zabaw, na którym w lipcu fani piłki nożnej będą mogli skorzystać ze zaprojektowanego specjalnie dla nich boiska, a do grania przeznaczona zostanie olbrzymia dmuchana piłka. W Atrium Targówek w dwa letnie weekendy zorganizujemy eventy z udziałem Legia Soccer Schools, czyli piłkarskiej szkoły dla najmłodszych. Specjalnie przygotowane boisko, bramka celnościowa, wielka piłka do malowania czy gry komputerowe o tematyce piłkarskiej to tylko część atrakcji, które zaplanowaliśmy. Dodatkowo zachęcamy wszystkich małych i dużych fanów piłki nożnej do udziału w konkursach, w których do zdobycia będą fantastyczne nagrody przygotowane przez naszych partnerów Legię oraz Multikino - mówi Małgorzata Komarczuk, dyrektor marketingu Atrium Poland.

Więcej niż zakupy

Mężczyźni podczas wizyty w centrum handlowym chcieliby również skorzystać ze strefy do pracy (wygodne miejsce do siedzenia, gniazdko elektryczne etc. – 20 proc.). Często korzystają również z bezpłatnego internetu. Im młodsza grupa mężczyzn, tym oczekiwania dotyczące dostępu do technologii są większe.

Współczesne centrum handlowe musi działać kompleksowo: bezpłatny internet, technologie omnichannel, nowoczesna infrastruktura informatyczna i usługowa to tylko wybrane przykłady oczekiwań współczesnego konsumenta, który jest coraz bardziej świadomy, wymagający i będący cały czas online. Dzięki badaniu przeprowadzonym wspólnie z JLL dobrze widać także różnice między pokoleniami – młodsze jest ciągle „connected”, choć starsi konsumenci również używają nowych technologii – dodaje Małgorzata Komarczuk.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system