2016-06-29

Własny biznes za niewielkie pieniądze

Franczyzodawca sieci pizzerii Stopiątka rozwija nowy biznes we franczyzie.

Własny biznes za niewielkie pieniądze Red Hot Chicken

Marcin Ciesielski, właściciel Stopiątki, rozpoczął właśnie budowę nowej sieci franczyzowej. Chce stworzyć pod marką Red Hot Chicken sieć wysp gastronomicznych, które będą sprzedawać dania i przekąski z kurczaka panierowanego. Placówki mają być otwierane w centrach handlowych.

Kurczak Red Hot Chicken smażony jest w specjalnej frytownicy, która stanowi podstawowe wyposażenie wyspy.

Placówka jest tak skonstruowana, by mogła działać samodzielnie, a specjalne filtry zapobiegają jakimkolwiek zapachom. Dzięki temu Red Hot Chicken może funkcjonować w formie wysp, poza strefą food court – mówi Marcin Ciesielski, właściciel sieci Red Hot Chicken.

Pilotażowa wyspa Red Hot Chicken już działa. Została otwarta pół roku temu w Bytomiu. Jej właścicielem jest franczyzobiorca, który w połowie lipca otwiera drugi punkt. Wkrótce Marcin Ciesielski zamierza otworzyć kolejne placówki w innych miastach.

Chcieliśmy przetestować koncept, zanim zaczniemy się nim dzielić. Znaleźliśmy partnera, który był gotów podjąć ryzyko. Pomysł się sprawdził i teraz szukamy franczyzobiorców w innych miastach – mówi Marcin Ciesielski.

Wyspy Red Hot Chicken będą powstawać w mniejszych galeriach handlowych, zarówno w dużych, jak i w małych miastach. Koszt inwestycji w wyspę o powierzchni 12 m² wynosi ok. 60 tys. zł. Jeśli istnieje możliwość podłączenia się do systemu wentylacji galerii handlowej, wówczas wymagany kapitał na biznes spada do 30 tys. zł.

Osobom, które nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, a spełniają inne wymagania, by wejść do sieci, udzielamy pożyczek ze spłatą w ratach w ciągu dwóch lat. Jednak, by móc skorzystać z tej pomocy, trzeba dysponować połową wymaganego kapitału na inwestycję – mówi Marcin Ciesielski.

W planach jest też rozwój większego formatu placówek Red Hot Chicken o powierzchni 50 m². Takie lokale będą też prowadzić sprzedaż z dostawą do klienta. Pierwszy tego typu lokal powstał już w Busko-Zdroju. Jest to placówka własna, prowadzona przez Marcina Ciesielskiego. Jeśli spełni oczekiwania, wówczas będą otwierane kolejne, już na zasadach franczyzy.

Właścicielem sieci Red Hot Chicken jest firma Mastergrupa do której należy również sieć pizzerii Stopiątka. Obecnie pod jej szyldem funkcjonuje 22 punktów. Firmą Mastergrupa zarządza Marcin Ciesielski.

Magda Kurda dziennikarz