Częstochowianie lubią galerie
Galeria Jurajska notuje wzrost liczby odwiedzających. Dwudziesty miesiąc z rzędu.
Podczas kiedy FootFall Index dla galerii handlowych w całym kraju najczęściej wykazuje tendencje spadkowe (w 2015 r. - 5,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym), Galeria Jurajska notuje od 20 miesięcy rosnącą frekwencję. Tylko w 2015 roku centrum odwiedziło ponad 6,2 mln osób, czyli aż o 250 tys. więcej klientów niż w 2014 roku (+4 proc.) Był to najlepszy rok w historii galerii, która powstała pod koniec 2009 roku. Dla porównania w 2010 roku odwiedziło ją 5,3 mln osób.
To odwrotny trend w stosunku do innych tego typu obiektów w województwie śląskim, ale także w Polsce. Większość galerii notuje dziś spadki odwiedzin. Powód? W ostatnich 3 latach w największych miastach województwa śląskiego przybyło centrów handlowych. W efekcie kolejnych otwarć, klienci rozproszyli się, szukając świeżej oferty w nowo powstałych obiektach.
Inaczej na zmiany na śląskim rynku zareagowały galerie w Częstochowie, zwłaszcza Jurajska. Centrum handlowe zamiast tracić klientów na rzecz nowych konkurentów, zaczęło zyskiwać odwiedzających. Było to przede wszystkim zasługą rekomercjalizacji, przeprowadzonej w latach 2014-2015.
- Utrzymująca się wysoka frekwencja to przede wszystkim efekt poszerzenia oferty, zwłaszcza większej liczby sklepów odzieżowych i salonów z wyposażeniem wnętrz. W przeszłości wielu klientów rezygnowało zakupów u nas na rzecz Katowic, właśnie ze względu na luki w ofercie. Tę tendencję udało nam się odwrócić - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
W 2015 roku w Galerii Jurajskiej zanotowano 16 otwarć, w tym największego w Polsce salonu Reserved. Pod koniec 2014 roku natomiast otwarto największy w tej części regionu sklep Jysk. Łącznie w centrum handlowym działa ponad 170 sklepów.
Na wzrost odwiedzalności wpłynęła też modernizacja foodcourtu. Galeria zainwestowała także w zmianę logotypu, oznaczeń alejek, wystrój toalet oraz oświetlenie na parkingu. Planowane są także kolejne zmiany odmładzające centrum.
- Galeria Jurajska nieustannie podejmuje działania umacniające jej pozycję na rynku, jest to ciągły proces zwiększający naszą rozpoznawalność. Dotyczy to w równym stopniu zmian modernizacyjnych, komercjalizacji centrum, jak również działań marketingowych - mówi Bugajczyk.