Miasta wciąż nienasycone
Deweloperzy przypomnieli sobie o dużych miastach.

Rośnie nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową. Nie są to co prawda zmiany znaczne, bo w ciągu 2013 roku średni wskaźnik nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową dla całego kraju wzrósł zaledwie o 5 m2 i na koniec pierwszej połowy 2013 roku wyniósł 244 m2 / 1 tys. mieszkańców. Dla ośmiu największych miast ten wskaźnik wynosi obecnie 550 m2/ 1 tys. mieszkańców – podaje Polska Rada Centrów Handlowych.
Liderami pod względem nasycenia są Wrocław (759 m2/ 1 tys. mieszkańców) oraz Poznań (670 m2/ 1 tys. mieszkańców). Są jednak miasta, w których powierzchni handlowej wyraźnie przybywa.
Deweloperzy są obecnie najbardziej aktywni w Lublinie i w Białymstoku. W Lublinie powstawały równocześnie aż trzy inwestycje. Po zakończeniu wszystkich inwestycji na 1 tys. mieszkańców Lublina będzie przypadało 880 m2 powierzchni handlowej – mówi Patrycja Dzikowska, analityk firmy Jones Lang LaSalle.
Deweloperzy przypomnieli sobie o dużych miastach, gdzie do końca 2013 roku do użytku oddano kilka nowych centrów handlowych, m.in. Galerię Katowicką, Poznań City Center, Rivierę w Gdyni oraz Galerię Miejską Plac Unii w Warszawie. (mak)