2016-05-11

Idealny lokal na sklep

Sklepy z branży wyposażenia wnętrz lubią sąsiedztwo innych placówek z podobnym asortymentem.

Idealny lokal na sklep fot. Sklepy Komfort

Odpowiednie pomieszczenie na sklep (własne lub wynajęte) jest bardzo ważnym kryterium, w oparciu o które wybieramy naszych partnerów franczyzowych. Każdy z nich musi dysponować kwotą 50 tys. zł na opłatę licencyjną oraz lokalem o powierzchni od 250 do 400 m2. W kolejnym kroku weryfikujemy potencjał lokalizacji, sprawdzamy czy miejsce spełni oczekiwania sprzedażowe i jak wypadnie w starciu z lokalną konkurencją.

Idealnym miejscem dla sklepów Komfort są miasta powyżej 30 tys. mieszkańców. Szczególnie przychylnie patrzymy na lokalizacje w skupiskach innych obiektów handlowych, które generują ruch klientów. Najlepiej jeśli oferują produkty związane z artykułami dla domu lub ogrodu – elektronikę użytkową, AGD, czy nawet produkty spożywcze. Wówczas jedne placówki stymulują sprzedaż w innych. Klienci, którzy przyszli do konkretnego sklepu, „przy okazji” wpadają do innego, skąd również wychodzą z zakupami. W efekcie taka lokalizacja przynosi korzyści wszystkim operującym tam podmiotom.

W przypadku sklepów Komfort bardzo ważny jest również łatwy dostęp do parkingu. Sprzedajemy asortyment o dużych gabarytach. Dobrze więc, by klient mógł podjechać jak najbliżej sklepu, dzięki czemu z łatwością zapakuje zakupy do samochodu. Z tego samego powodu nasze salony powinny być lokalizowane na parterze.

Istotna jest również wysokość wnętrza – co najmniej 3,5 metra. Wynika to z konieczności odpowiedniego wyeksponowania produktów, zwłaszcza dywanów. Większość z nich jest rozłożona, część umieszczamy w szafach i na specjalnych ściankach, na których wiszą jak obrazy w galerii. Ten sposób prezentacji umożliwia klientowi dokładne obejrzenie wzoru czy rozmiaru.

Tłem ekspozycji są białe ściany oraz jasne oświetlenie, które potęguje wrażenie przestrzenności wnętrza, a także dobrze wpływa na odbiór produktów, a w końcowym efekcie na ich sprzedaż.

W przypadku pozytywnej decyzji o współpracy licencjobiorca musi zadbać o odnowienie pomieszczenia i instalację oświetlenia. O całą resztę dba Komfort – począwszy od projektu wnętrza po elementy takie jak ułożenie podłogi, zapewnienie mebli i urządzeń niezbędnych m.in. do ekspozycji towaru (stelaże na dywany, półki i meble ekspozycyjne) oraz system IT i inne elementy wyposażenia wspierające sprzedaż.

A jak wyglądają nasze standardy aranżacyjne? Od ubiegłego roku wszystkie nowe salony urządzamy zgodnie z nowym projektem, który otrzymał nagrodę Best Shop Concept 2015 w kategorii „Remodeling”. Postawiliśmy przede wszystkim na wygodę klienta. Sklepy mają przejrzysty i funkcjonalny układ. Wnętrza podzieliliśmy na strefy produktowe, zadbaliśmy o odpowiednią ekspozycję towarów (łatwy dostęp, dobra widoczność), a także praktyczne udogodnienia. Mamy specjalne stanowiska i plansze edukacyjne, na których można poznać oraz porównać cechy i właściwości produktów (m.in. sploty wykładzin, parametry paneli poszczególnych klas).

W aranżacji wnętrza dominuje biel i szarość. Jest nowocześnie i elegancko, ale i przyjaźnie. W centralnym miejscu sklepu znajduje się strefa doradcy – specjalnie zaaranżowana, otwarta i pozbawiona barier architektonicznych przestrzeń, w której klienci mogą zapoznać się z materiałami handlowymi, poznać aktualne trendy, skorzystać z porad doradców, a także napić kawy.

To wszystko sprawia, że sklep jest miejscem, w którym klient dokonuje wyboru produktów w otwartej, jasnej i czytelnej przestrzeni sprzedaży, a monochromatyczna stylistyka sklepu służy podkreśleniu walorów produktów, przejrzystości komunikacji oraz rozpoznawalności marki.

Stawiamy również na wielokanałowy kontakt z klientem. Klienci często przed wizytą w sklepie przeglądają naszą ofertę online. Teraz interesujące ich produkty mogą zapisać w koszyku, a następnie szybko odtworzyć je na ekranie dotykowym, który jest elementem wyposażenia każdego nowego sklepu. To znacząco skraca czas poszukiwań, a tym samym ułatwia i zakupy, i pracę naszych doradców. I w drugą stronę – klient za pomocą ekranu dotykowego może zapisać produkty, które spodobały mu się w sklepie, a następnie kupić je online. Dostarczy mu je najbliższy sklep. Dla klienta to wygoda, a dla naszych partnerów franczyzowych dodatkowe źródło dochodu, generowane z zakupów online.

 

Michał Stemplewski, Sklepy Komfort
Michał Stemplewski, Sklepy Komfort menedżer klientów kluczowych, Sklepy Komfort