2016-03-28

Biznes dla miłośników mocnych silników

Firma Ziebart szuka franczyzobiorców wśród właścicieli serwisów samochodowych. Na realizację usług amerykańskiego koncernu wystarczy niewiele ponad 20 m² ogrzewanej i zadaszonej powierzchni.

Biznes dla miłośników mocnych silników fot. Ziebart

Ziebart, amerykański koncern, który świadczy usługi związane z renowacją samochodów i ochroną powierzchni lakierowanych chce podbić polski rynek. Na razie firma rozwija promocyjny program Ziebart Express, skierowany do właścicieli serwisów samochodowych, którzy chcą zdywersyfikować swoją ofertę.

Ziebart nie chce budować placówek od zera. Współpraca z właścicielami warsztatów to sposób na szybszą ekspansję i rozpowszechnienie wiedzy o usługach koncernu. Dopiero kolejnym etapem rozwoju firmy w Polsce, będzie stawianie niezależnych placówek. Na razie jednak Ziebart będzie korzystał z powierzchni istniejących już serwisów samochodowych. Do realizacji usług firma potrzebuje ok. 20 m² oraz 3 m² na zaplecze, żeby pomieścić środki i narzędzia oraz recepcję.

W każdym serwisie chcemy mieć też oddzielne stanowisko sprzedażowe z widocznym logo naszej firmy. W ten sposób budujemy rozpoznawalność marki. Zależy nam, by klienci identyfikowali oferowane usługi z firmą, a nie wyłącznie z lokalnym serwisem samochodowym – mówi Bartosz Liszkowski.

Logo i wszystkie materiały wizerunkowe dostarcza franczyzozdawca. Większość usług Ziebarta trzeba wykonywać w temperaturze co najmniej 18 stopni Celsjusza. Pomieszczenie warsztatowe musi być więc zadaszone i ogrzewane.

Inwestycja w koncept Ziebart Express pokrywa w całości franczyzodawca. Licencjobiorca nie angażuje własnego kapitału. Ziebart finansuje zakup maszyn, środków chemicznych oraz innych akcesoriów, wykorzystywanych w pracy.

Zwalniamy partnera z wszelkiego ryzyka związanego z inwestycją w biznes. Bierzemy na siebie wszystkie koszty związane z wyposażeniem placówki i realizacją usług. W naszej gestii leży również rekrutacja pracowników, ich wyszkolenie i wynagradzanie za pracę – mówi Bartosz Liszkowski.

Umowa partnerska podpisywana jest na dwa lata. Po tym okresie licencjobiorca może przejść na tzw. pełną franczyzę i rozszerzyć zakres usług. Pod szyldem Ziebart Express przedsiębiorca oferuje tylko ich ograniczony zakres. Są to przede wszystkim usługi związane z ochroną lakieru na samochodach. Współpraca na zasadzie pełnej franczyzy umożliwia świadczenie również dodatkowych usług, m.in. ochronę i czyszczenie tapicerki, oklejanie samochodów foliami ochronnymi i kolorowymi, kładzenie folii na szyby itd.

Ziebart chce otwierać placówki Express w miastach od 100 do 300 tys. mieszkańców. W dużych miastach zamierza uruchamiać warsztaty franczyzowe, które od razu będą wykonywać pełen zakres usług marki.

Magda Kurda dziennikarz