2016-03-28

Galeria po liftingu

Zakończyła się rozbudowa toruńskiego Atrium Copernicus. Efekt? Wzrost odwiedzalności o 1/3.

Galeria po liftingu Fot. Grupa Atrium

Atrium Copernicus zostało otwarte w 2005 roku. Po prawie 8 latach jego funkcjonowania właściciel i zarządca obiektu, Atrium Poland, podjął decyzję o rozbudowie, by odpowiedzieć na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów oraz najemców. Proces ten zakończył się w marcu 2015 roku oddaniem do użytku ponad 17,3 tys. m2 powierzchni handlowej, dzięki czemu Copernicus stał się największym centrum handlowym w Toruniu i jednym z największych w całym regionie. Obecnie obiekt zajmuje 47 tys. m2 na których funkcjonuje 144 lokali handlowo-usługowych.

Rozbudowa umożliwiła podniesienie atrakcyjności oferty i wprowadzenie do niej marek, które wcześniej były nieobecne na toruńskim rynku, m.in. New Balance, Olsen czy aTab. Wielu najemców również dostrzegło potencjał w zmianach zachodzących w Copernicusie i zdecydowało się relokować lub powiększyć istniejące sklepy. Z możliwości tej skorzystały takie sieci, jak np. LPP z markami Reserved, House, Cropp, Home & You oraz Carry czy Monnari. W obiekcie pojawiło się również wielu nowych najemców, m.in. Sephora, Sinsay, Mohito, KappAhl, iDream (Apple), Villeroy & Boch czy restauracja McDonalds. Wzmocniona została również oferta rozrywkowo-rekreacyjna, której jednym z ważniejszych punktów jest sala zabaw dla dzieci Kinderplaneta, licząca ponad 730 m2.

W ciągu ostatniego roku w obiekcie zaszło wiele zmian, zapoczątkowanych w trakcie rozbudowy. Zakończony został remont strefy gastronomicznej, która w chwili obecnej liczy 320 miejsc. Znajdują się w niej różnorodne rodzaje miejsc do siedzenia, m.in. małe stoliki, miejsca dla grup, długa, kilkunastoosobowa lada, komfortowe sofy oraz siedziska wyposażone w moduły umożliwiające ładowanie urządzeń elektronicznych. Strefa nabrała nowych, energetycznych kolorów, a jej koncept wizualny wpasowuje się w standard architektoniczny, wprowadzony do obiektu w trakcie rozbudowy. Rozpoczął się również proces remodelingu i remontu lokali handlowych i usługowych znajdujących się w starszej części obiektu, którego celem jest dostosowanie ich do nowej estetyki wizualnej obiektu.

Na przestrzeni mijającego roku wprowadzone zostały również liczne udogodnienia dla klientów, m.in. nowe, multimedialne standy informacyjne. Umożliwiają one bezpośrednie połączenie ze stroną internetową Atrium Copernicus, pozwalają na uzyskanie informacji o ofercie oraz promocjach, jak również ułatwiają nawigację po obiekcie, wskazując drogę z danego miejsca do wybranego sklepu. Do centrum wprowadzona została technika aromamarketingu. Już od drzwi wejściowych odwiedzających wita zapach dostosowany do pory roku (w trakcie Świąt Bożego Narodzenia np. zapach piernika i cynamonu).

Cały czas intensywnie pracujemy nad tym, by w 100 proc. zapełnić powierzchnię komercyjną, oferowaną przez Atrium Copernicus. Dział leasingu sukcesywnie podpisuje nowe umowy i już niebawem będziemy mogli pochwalić się kolejnymi ciekawymi markami w naszym portfolio. W tym roku planujemy również oddać do użytku nowy, interaktywny punkt informacyjny, w którym klienci będą mogli skorzystać z pomocy wykwalifikowanego personelu – komentuje Ewa Machowska-Górna, dyrektor centrum handlowego Atrium Copernicus.

Wskaźniki odwiedzalności od czasu otwarcia nowej części centrum wzrosły o 1/3, a sieci handlowe są wyraźnie zainteresowane wynajmem powierzchni handlowej w obiekcie, na co wskazuje wysoki poziom komercjalizacji, wynoszący obecnie 95 proc.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system