2016-03-17

Lody z okienka

Lodziarnie "U lodziarzy" otwierane są w lokalach, w których istnieje możliwość montażu okienka sprzedażowego.

Lody z okienka fot. Wytwórnia Lodów Prawdziwych

Wytwórnia Lodów Prawdziwych „U lodziarzy” to nowy pomysł na biznes twórców największej sieci lodziarni Lody Bonano, która liczy ponad 230 lokali. Pod szyldem Wytwórni działać ma kilkanaście punktów. Pierwsze lodziarnie powstały wiosną ubiegłego roku w Białymstoku i Augustowie.Twórcy nowej franczyzowej marki docelowo chcą być obecni we wszystkich największych miastach kraju. W nadchodzącym sezonie lodów Wytwórni będzie można spróbować w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Kołobrzegu, Stalowej Woli, Ełku oraz Grodnie.

W tej chwili intensywne prace adaptacyjne trwają też w Olsztynie, Łomży, Suwałkach i Białymstoku, gdzie będzie to już trzecia lodziarnia pod tym szyldem. W tych miastach otwarć spodziewamy się w pierwszej kolejności – zaznacza Paulina Daniłowicz, menedżer rozwoju sieci "U lodziarzy".

Wytwórnie Lodów Prawdziwych powstały z myślą o większych miastach liczących przynajmniej 70 tys. mieszkańców. Do otwarcia potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 30 m2, znajdujący się w centrum, bezpośrednio przy ulicy, obowiązkowo na parterze i z witryną, w której istnieje możliwość montażu okienka sprzedażowego. Jedna z lodziarni w Białymstoku znajduje się na terenie galerii handlowej, co umożliwia prowadzenie biznesu przez cały rok.

Minimalny koszt inwestycji, jaki trzeba ponieść na uruchomienie sprzedaży to ok. 50 tys. zł. Podobnie jak w przypadku konceptu Lody Bonano, nie ma żadnych opłat wstępnych za przyłączenie się do sieci czy opłat uzależnionych od wielkości obrotu. Zamiast tego jest jedna, stała, comiesięczna opłata franczyzowa w wysokości 800 zł, uiszczana jednak tylko w sezonie.

Franczyzodawca nie wymaga od potencjalnych franczyzobiorców doświadczenia w branży lodowej, za to oferuje wsparcie dla zainteresowanego współpracą partnera. W ramach umowy można liczyć na doradztwo w zakresie wyboru lokalu, wyłączność terytorialną, projekty technologii produkcyjnej i instalacji sanitarnej, a także pomoc marketingową.

Karolina Kazuła dziennikarz