2016-03-04

Kawiarnia naturalnie

Organic Coffee & more to kawiarnie dla dużych miast. Dużo w nich zieleni, drewna – ale na pewno w wystroju wnętrza nie może być żadnego plastiku.

Kawiarnia naturalnie Fot. Organbic Coffee & more

Właściciele Organic Coffee & more chcą, by ich szyld zawisł na lokalach w największych polskich miastach.

W pierwszej kolejności szukamy franczyzobiorców w takich ośrodkach jak Wrocław, Trójmiasto, Kraków, Katowice, Poznań, Łódź. Ale też chcemy otwierać lokale w Lublinie, Rzeszowie – mówi James Hancock, współwłaściciel Organic Coffee & more. – Musi to być na pewno miasto, w którym przyjęły się już kawiarnie sieciowe, bo znaczy to, że ich mieszkańcy akceptują poziom cenowy, właściwy dla  tego typu lokali.

Lokalizacje mogą być różne. Mniejsze placówki, wielkości nawet 10m2 to opcja nastawiona na ofertę na wynos, np. w okolicach biurowców, dworców czy w pasażach handlowych. Natomiast większa kawiarnia, do 80m2 powierzchni, to format, który sprawdzi się przy rynkach, deptakach i innych miejscach z dużym natężeniem ruchu. Klimat kawiarni  Organic Coffee & more dobrze podkreślą budynki stare lub nawet zabytkowe. W tym ostatnim przypadku trzeba się jednak liczyć z koniecznością uzyskiwania zgody na różne prace od konserwatora zabytków.

Ale nasz koncept  dopasujemy także do nowoczesnych budynków – dodaje James Hancock.

Jak na lokale serwujące zdrowe, ekologiczne produkty przystało, Organic Coffee & more podkreśla swoją filozofię także wystrojem wnętrza. Wykorzystywane są do tego cegła, beton, metal, drewno. Zakazany jest natomiast plastik. W kolorystyce dominuje zieleń.

I ta zasada musi być utrzymana we wszystkich kawiarniach – podkreśla James Hancock. – Natomiast to nie oznacza, że wszystkie mają być identyczne. Mogą się różnić wystrojem, w zależności np. od tego gdzie są zlokalizowane i czy są skierowane bardziej do klienta biznesowego, do rodzin czy turystów.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz