Galeria na łowach
Zwykłe centrum handlowe przyciąga konsumentów z obszaru miasta, w którym się znajduje. Jak sprawić, by klienci przyjeżdżali z całego regionu?
W branży nieruchomości komercyjnych strefę oddziaływania centrum handlowego określa się mianem catchment area. Wyznaczenie zasięgu obiektu pozwala ustalić liczbę ludności i odległość centrum handlowego od miejsca zamieszkania potencjalnych klientów. Daje to także lepszy obraz działalności i uświadamia deweloperom na jakich udoskonaleniach powinni się skupić, aby dotrzeć do interesującej ich grupy klientów. Gęstość zaludnienia oraz profil mieszkańca wpływa na pozycjonowanie centrum oraz jego późniejszą strategię komunikacyjną.
Recepta na skuteczny czynnik przyciągający konsumentów z regionu do centrum handlowego, to przede wszystkim atrakcyjny, dopasowany do potrzeb tenant mix, a także ciekawa oferta usługowa. Ważnym elementem jest też reagowanie na zapotrzebowanie klientów, zapewniając im interesujący wybór oferty dodatkowej – mówi Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzający Gemini Holding.
Sposobów na animowanie konsumentów jest wiele. Na przykład Gemini Park Tarnów zanotowało w ubiegłym roku rekordowy wynik odwiedzalności podczas eventów organizowanych z okazji Dnia Dziecka. W Gemini Parku Bielsko-Biała funkcjonuje z kolei Park Radości – centrum rozrywki, w którym odwiedzający mogą skorzystać z plenerowych zajęć sportowych. Organizowane są tam również zajęcia edukacyjne dla dzieci i rodziców, czy zimowe atrakcje.
Dodatkowe atrakcje są w galeriach równie istotne, co rozbudowana strefa foodcourt, oferta modowa czy obecność klubu fitness. Współczesny klient staje się coraz bardziej wymagający. Galerie handlowe są już nie tylko miejscem, gdzie robi się zakupy, ale coraz częściej też miejscem spotkań towarzyskich. W obiektach istnieją specjalnie wydzielone strefy co-workingowe, w których można pracować i prowadzić rozmowy biznesowe. Darmowa sieć Wi-Fi jest zachętą dla klientów centrów handlowych, a rozwiązania e-commerce również zwiększają zainteresowanie.
Nasz najnowszy obiekt handlowy, Gemini Park Tychy, był projektowany z myślą o nowoczesnej technologii. Obecnie coraz więcej klientów kupuje produkty przez Internet lub porównuje ceny towarów w sklepach stacjonarnych z internetowymi ofertami. Omnichannel to nowoczesny model sprzedaży wielokanałowej, który jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów. Rozwiązanie to narodziło się na zachodzie, natomiast w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. Obecnie sieci handlowe chcące odnotowywać zyski sprzedaży, powinny zwrócić szczególną uwagę na konsumentów, którzy dokonują zakupów za pomocą smartfonów i tabletów. Jeśli poszczególne marki oraz galerie handlowe nie będą podążać za cyfrową rewolucją, mogą przestać cieszyć się popularnością. Rozwiązaniem jest unowocześnienie tradycyjnych kanałów sprzedaży, które mogą zagwarantować konkurencyjną pozycję na rynku – podsumowuje Anna Malcharek.