2016-02-08

Galeria dobrze zlokalizowana

Atrakcyjny dobór najemców, dobra strategia marketingowa i właściwa lokalizacja – to składowe sukcesu centrum handlowego. Wybór miejsca jest sprawą kluczową.

Galeria dobrze zlokalizowana Fot. CBRE

Decyzja o wyborze miejsca na inwestycję może zaważyć na jej przyszłości. Powinna być więc poprzedzona badaniami, obejmującymi m.in. takie obszary jak wiek, płeć, wykształcenie potencjalnych klientów czy stopa bezrobocia w danym mieście.
Tak było np. przy lokalizacji budowanego właśnie Gemini Park Tychy.

Obecnie Tychy to jedno z niewielu miast w Polsce o najniższym wskaźniku nasycenia powierzchnią handlową: 325 m2 na 1 tys. mieszkańców. Nie ma tu nowoczesnego obiektu handlowego oferującego możliwość zrobienia zakupów modowych. A Gemini Park Tychy posiada w swojej ofercie 70 proc. powierzchni z przeznaczeniem na szeroko rozumianą modę. Doskonały dojazd z wielu kierunków, a także usprawniona komunikacja środkami publicznymi z samych Tychów, pozwoli na szybkie dotarcie do galerii – mówi Beata Kokeli, senior director w CBRE.. 


W centrum czy na obrzeżach?

To pytanie pozostaje otwarte.  Duże miasta, takie jak Kraków, Warszawa czy Katowice rozrastają się często na obrzeżach i m.in. dzięki dogodnym rozwiązaniom drogowym to właśnie te okolice są teraz atrakcyjne inwestycyjnie. W momencie kiedy centrum handlowe powstaje w dzielnicach miasta oddalonych od centrum – zwiększa się również zainteresowanie danym terenem, a tym samym jego atrakcyjność w oczach zarówno inwestorów, jak i mieszkańców. Choć z drugiej strony galerie handlowe w centrum miast także mają swoich zwolenników.
Kiedy możemy mówić o sukcesie obiektu?

Pomyślność centrum handlowego zależy przede wszystkim od sukcesu najemców, którzy mają w takim obiekcie swoje placówki handlowe lub usługowe – dodaje Beata Kokeli. – Im więcej klientów, tym wyższe obroty; taka zależność sprawdza się w większości przypadków. Klienci odwiedzają centrum handlowe, które jest rozpoznawalne, dobrze zlokalizowane. Takie do którego można łatwo dojechać, można tam łatwo zaparkować, a oferta handlowa jest szeroka, pozwalająca w pełni zaspokoić potrzeby zakupowe, często dla całej rodziny.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz