Pączki za oknem
Lokal na pączkarnię powinien mieć duże witryny, aby przechodnie mogli widzieć, jak powstają słodkie przysmaki.
W Starej Pączkarni produkcja słodkości odbywa się w obecności klientów – wyrabianie ciasta, produkcja, nadziewanie i wypiek pączków. Dlatego lokal musi być starannie przygotowany, zachowywać wszelkie sanitarne standardy.
Oczywiście musi spełniać wszystkie wymogi przewidziane dla lokali gastronomicznych – podkreśla Łukasz Jarerma, prezes spółki Stara Pączkarnia. – Przede wszystkim potrzebne są odpowiednie wyciągi powietrza, które zapewnią sprawne usuwanie oparów tłuszczu.
Optymalna powierzchnia lokalu to 20 m2 – taka przestrzeń daje już wystarczającą swobodę ruchu dla cukiernika, sprzedawcy i klientów. Najlepsze miejsce dla pączkarni to centrum miasta, gdzie jest duże natężenie ruchu. Lokal musi mieć witryny – to sposób na przyciągnięcie klientów, którzy już z zewnątrz będą mogli obserwować wypiek pączków.
Franczyzobiorca kupuje od nas całe wyposażenie i wszystkie urządzenia – dodaje Łukasz Jarema. – Mogą być używane, ale na pewno będą dobrej jakości.
Inwestycja w pączkarnię to minimum 50 tys. zł. Trzy własne lokale z szyldem Starej Pączkarni funkcjonują obecnie w Szczecinie, dwa franczyzowe w Toruniu i Wrocławiu.
Na razie nastawiamy się na otwarcia w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale chcemy też zbadać rynek mniejszych miejscowości – mówi Łukasz Jarema.