2016-01-18

Partner z biżuterią

Gabloty z biżuterią Ada Plus można wstawić do sklepu z odzieżą, bielizną czy kosmetykami.

Partner z biżuterią Fot. Ada Plus

Firma jubilerska Ada Plus ma jeden pełnowymiarowy sklep franczyzowy, w Toruniu. Reszta punktów – a jest ich już 980 – działa w systemie partnerskim.

System partnerski to propozycja dla osób, które już prowadzą sklep, np. wielobranżowy, odzieżowy, z upominkami czy kosmetykami w miejscowości liczącej co najmniej 15 tys. mieszkańców. Wystarczy wygospodarować miejsce na gablotę ze srebrną biżuterią. Ada Plus dostarcza meble, natomiast partner musi zainwestować w biżuterię. Koszty zależą od tego, na ile gablot się zdecyduje. Zatowarowanie jednej to wydatek minimum 2 tys. zł.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani żadnych opłat miesięcznych.

Partner zarabia na marży handlowej, którą sam ustala – dodaje Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy w Ada Plus. – My nie narzucamy cen minimalnych.

Osoba, która chciałaby otworzyć salon marki, na sam towar musi przeznaczyć około 50 tys. zł (jeśli sklep będzie miał 15 m2 powierzchni). Do tego należy doliczyć koszty przystosowania lokalu. Ten format jest przeznaczony dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Zalecane lokalizacje to galerie handlowe lub główne ciągi piesze. W tym drugim przypadku sklep powinien mieścić się na parterze i mieć witrynę.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz