2016-01-16

Nieruchomości z witryny

Wielu klientów szuka nieruchomości w internecie. Błędem byłoby jednak sądzić, że tradycyjne agencje nieruchomości są na straconej pozycji. Dobre oznakowanie i lokalizacja lokalu stanowią klucz do sukcesu.

Nieruchomości z witryny Fot. Investor Nieruchomości

Sieciowe agencje nieruchomości przykładają znaczną wagę do kwestii brandingu i wizualizacji swoich biur. Nie inaczej jest w przypadku konceptu Investor Nieruchomości, w ramach którego działa 12 biur, zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Opolu, Białymstoku, Żorach, Brzegu, Kluczborku i Namysłowie.

Zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy lokal na biuro Investor Nieruchomości powinien mieć ok. 40 m2 powierzchni, dysponować witryną i znajdować się w miejscu o dużym natężeniu ruchu. W biurze powinny znajdować się dwa pomieszczenia. Optymalne lokalizacje to centra miast lub duże osiedla mieszkaniowe. Koszt remontu i przystosowania lokalu do standardów sieci sięga zwykle ok. 15-20 tys. zł.

W tej kwocie zamknął się również koszt remontu placówki na warszawskim Ursynowie. Jego właścicielka, Malwina Tokarz, otworzyła biuro w styczniu 2014 roku. Postanowiła, że swoją ofertę na początek ograniczy wyłącznie do nieruchomości z jednej dzielnicy. Ursynów zamieszkały przez 140 tys. mieszkańców, uchodzący za „sypialnię” Warszawy, to dzielnica, w której krajobrazie nowe inwestycje deweloperskie przeplatają się z blokami w wielkiej płyty, upamiętnionymi w serialu "Alternatywy 4". Sprzedaż nieruchomości w tym rejonie często stanowi wyjątkowe wyzwanie, ponieważ kwestie własności gruntów i mieszkań bywają zawiłe. Specjalizacja w postaci znajomości lokalnego rynku stanowi kluczowy atut.

Franczyzobiorczyni podkreśla, że w tej branży dobra lokalizacja i odpowiednie oznakowanie lokalu ma duże znaczenie. Szczególnie w tak konkurencyjnym otoczeniu, jak warszawski Ursynów.

Ważne, by punkt miał dużą witrynę, która przykuje oko klienta. Osoby, które trafiają do nas „z ulicy” stanowią ok. 20 proc. naszych klientów – mówi Malwina Tokarz.

Jej biuro zostało oznakowane zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy. W środku zobaczymy białe meble, zielone krzesła i czerwone kanapy co koresponduje z wystrojem lokali w całej Polsce.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system