2016-01-14

Lokal na hiszpańskie perfumy

Perfumy Equivalenza można sprzedawać w salonie lub z wyspy handlowej.

Lokal na hiszpańskie perfumy Fot. Equivalenza

Wywodząca się z Hiszpanii marka otworzyła już na całym świecie ponad 800 sklepów. Teraz rozpoczyna podbój polskiego rynku i poszukuje franczyzobiorców.
Na salon z perfumami potrzebny jest lokal wielkości 40-60 m2, usytuowany w centrum handlowym lub przy ruchliwej handlowej ulicy. Inwestycja w niego to koszt około 25 tys. euro. W tej kwocie zawiera się  projekt wnętrza, meble, wyposażenie komputerowe i pierwsze zatowarowanie.

Każdy sklep Equivalenza jest projektowany przez naszych architektów, którzy nadają mu wygląd unikalny i nowoczesny – opisuje Piotr Malinowski, country manager Equivalenzy na Polskę. – Perfumy są wystawione na otwartych regałach, w szklanych wazonikach, z których nalewamy je do flakonów o pojemności wybranej przez klienta. Dla ułatwienia sprzedaży perfumy, a jest ich ponad 160 rodzajów, układamy według podziału na rodziny zapachowe.

Mniejszym wydatkiem jest inwestycja w wyspę handlową, przeznaczoną na korytarze ruchliwych galerii. Gotowa wyspa, przygotowana na potrzebę konkretnej lokalizacji, to koszt 15-17 tys. euro wraz z zatowarowaniem.

Franczyzodawca nie pobiera żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. Franczyzobiorca najpierw podpisuje umowę wstępną, na podstawie której zostaje dla niego przygotowany projekt sklepu wraz z wyceną. Dopiero po zapłaceniu kosztów następuje podpisanie umowy franczyzowej i przygotowanie sklepu do otwarcia.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz