Supermarketów przybywa
Stokrotka otwiera sklepy w dwóch formatach. Ale dominuje ten większy.
Sklepy pod szyldem Stokrotki powstają w dwóch formatach. Sztandarowym konceptem są supermarkety, działające na powierzchni od 400 do 800 m2. Pod koniec 2014 roku franczyzodawca wprowadził do oferty mniejszy format marketowy, przeznaczony dla lokali o powierzchni sprzedaży między 200 a 400 m2.
Dominującym formatem pozostają jednak supermarkety. W takiej formie działa większość z 327 sklepów Stokrotki w Polsce. Supermarkety otwierane są w miejscowościach o potencjale konsumenckim min. 5 tys. mieszkańców. Pod uwagę brane jest otoczenie konkurencyjne sklepu (obecność innych sklepów spożywczych), a także to, czy lokal dysponuje miejscami parkingowymi dla klientów.
Franczyzobiorca musi na własny koszt przeprowadzić remont sklepu i oznakować go zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy. Związane z tym koszty są kalkulowane indywidualnie przy uwzględnieniem specyfiki danej lokalizacji.
W 2015 roku sieć powiększyła się łącznie o 80 sklepów, z czego dwa zostały otwarte przez franczyzobiorców. Supermarkety te otwarto w Tczewie i Radzyniu Podlaskim. Na obecny rok przewidzianych jest 100 otwarć.