2016-01-04

Galeria i dworzec w jednym

W miejscu starego wrocławskiego dworca autobusowego powstaje nowoczesny kompleks handlowo-biurowy.

Galeria i dworzec w jednym Fot. Unibail-Rodamco

Inwestycja, której budowa ruszyła w 2015 roku, powstaje przy ul. Suchej we Wrocławiu, na terenie dawnego dworca autobusowego, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego. Jej koszt wynosi 240 mln euro, a planowany termin ukończenia budowy to jesień 2017 roku.

Kompleks będzie miał powierzchnię 71 tys. m2. Znajdzie się tu 200 sklepów. Inwestor, firma Unibail-Rodamco, podpisał 16 umów z najemcami, na ponad 20 tys. m2, jeszcze przed oficjalną prezentacją obiektu. Wśród najemców znalazła się grupa odzieżowa LPP, która wybrała Wroclavię do zaprezentowania jednej ze swoich najnowszych marek – Tallinder. W centrum pojawią się też sklepy Stradivariusa czy Zary.

Poza tym na gości czekać będzie ponad 20 różnych restauracji, jak również najnowocześniejsze we Wrocławiu kino Cinema City, wyposażone w najnowszą technologię cyfrową z 20 ekranami, salami VIP i pierwszym we Wrocławiu kinem z technologią IMAX. Atrakcją dla odwiedzających będzie też ogród, usytuowany na dachu centrum handlowego.

Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z dworcem autobusowym o powierzchni 7 tys. m2. Nowy dworzec ma być przestronny, jasno oświetlony i łatwo dostępny zarówno z ulicy, jak i kompleksu handlowo-biurowego. Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2,3 tys. miejsc parkingowych. Na rowerzystów czekać będą miejsca parkingowe na zewnątrz, jak i kryty parking w środku budynku.

Mimo wczesnego etapu budowy, widzimy bardzo duże zainteresowanie największych międzynarodowych marek, które wybierają tę lokalizację jako kluczową dla swoich pierwszych, a także największych sklepów. To pokazuje ogromny potencjał Wroclavii – mówi Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco na Europe Centralną.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz