2015-12-30

Luksusowa Posnania

Poznaniacy już wkrótce będą mogli zrobić luksusowe zakupy. W nowobudowanej galerii Posnania powstaje strefa premium.

Luksusowa Posnania Fot. Posnania

Strefa z luksusowymi markami ma się mieścić na parterze i pierwszym piętrze Posnanii. Swoją ofertę zaprezentuje tam około 20  ekskluzywnych marek, głównie z sektora odzieżowego  i biżuterii. Wśród nich znajdą się m.in. Armani Jeans, Rolex i Chantelle.  Armani Jeans zajmie lokal o powierzchni 105 m2 i zaoferuje ubrania, buty i akcesoria autorstwa słynnego projektanta. Rolex, produkujący ekskluzywne zegarki i biżuterię, na powierzchni 51 m2 otworzy swój pierwszy sklep monobrandowy w Poznaniu i Wielkopolsce.

Klienci strefy premium będą się mogli poczuć prawie jak na nowojorskiej Piątej Alei. Do ich dyspozycji będzie m.in. serwis concierge, usługi dostawy zakupów na parking lub do domu, pomoc w parkowaniu samochodu lub odprowadzeniu samochodu do myjni. Na stałych klientów czekać będą specjalne programy lojalnościowe oraz komfortowa strefa lounge.

Utworzenie strefy premium – jak informują inwestorzy – to m.in. reakcja na rosnący trend konsumpcji dóbr luksusowych w Polsce. Do 2017 r. wartość rynku odzieży luksusowej w naszym kraju wyniesie 2,3 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. w stosunku do 2014 r.

Posnania ma zostać otwarta jesienią 2016 roku. Na 100 tys. m2 swoją ofertę zaprezentuje 300 lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych marek, w tym 40 wielko- i średniopowierzchniowych sklepów, 220 butików oraz 40 restauracji i kawiarni. W tej chwili centrum jest skomercjalizowane w 86 proc. Wśród najemców są m.in. Carrefour i Leroy Merlin, które zajmą łącznie ponad 22 tys. m2 powierzchni. W galerii będą też m.in. salony z ubraniami Benettona, Zary, Stradivariusa, H&M, Bershki, marek grupy LPP (Reserved, Mofito, Cropp, House, Sinsay).

W obiekcie przewidziano także strefę rekreacyjną, a w niej kino, fitness klub i basen. W budowie jest parking na 3,3 tys. miejsc. W podziemiach centrum ma być także monitorowany parking rowerowy, oprócz tego dla cyklistów przygotowane zostaną stojaki na zewnątrz oraz szatnia. Budowie obiektu towarzyszy modernizacja okolicznych ulic. Koszt przebudowy  infrastruktury drogowej i uzbrojenia niezagospodarowanego dotąd terenu o powierzchni 60 hektarów sięgnie ponad 80 mln zł. Cała inwestycja ma kosztować 1,2 mld zł.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz