A.Blikle stawia na galerie
Plany otwarć w budynkach biurowych okazały się błędem. Za to w centrach handlowych cukierni przybywa.
W 2015 roku zarząd A.Blikle podpisał dziewięć umów najmu na nowe lokale, a sieć powiększyła się o siedem placówek, z czego większość w ostatnim kwartale. Zarząd postanowił zrezygnować z rozwoju nieudanego konceptu otwierania lokali w biurowcach i postawił na galerie handlowe. Z dobrym skutkiem.
Liczba lokali marki A. Blikle wzrosła w tym roku o jedną czwartą. Wśród galerii, w których otwarto w 2015 roku cukiernię lub kawiarnię, są największe centra handlowe oraz obiekty średniej wielkości, takie jak Galeria Mokotów, Manufaktura, Silesia City Center, Poznań City Center, Galeria Łódzka, Galeria Warszawa Wileńska i Ferio Wawer. Na początek przyszłego roku zapowiedziano otwarcie lokali w Starym Browarze i Pasażu Łódzkim.
W poszukiwaniu nowych lokalizacji, negocjowaniu warunków najmu oraz przygotowaniu strategii ekspansji pomaga A.Blikle firma doradcza Cushman & Wakefield.
Poza rozwojem sieci dystrybucji firma A. Blikle realizuje projekt rewitalizacji struktury i jakości portfela produktowego oraz repozycjonowania marki – w całej sieci wystartowała właśnie kampania wizerunkowa „A. Blikle – Smak Natury”, a słynny pączek od kilku dni powstaje już w 100 proc. z naturalnych składników. To tylko początek zachodzących zmian – zapowiada Michał Wólczyński, dyrektor generalny, A. Blikle.